Google AdWords reprezinta una dintre modalitatile de promovare care pot aduce venituri semnificative prin afiliere – si nu numai – daca sunt folosite eficient. In acest sens, aveti in ajutorul vostru mai multe unelte care va pot usura si rentabiliza munca.

Google AdWords Keyword Tool

Este principala unealta folosita in partea initiala de creare si structurare a unui cont AdWords. Oricine a rulat o campanie AdWords ar trebui sa stie de acest tool.

Scopul principal al acestei unelte este de a gasi cat mai multe cuvinte pe care potentialii clienti le cauta pe Google.

Exista mai multe moduri prin care il putem folosi. Cel mai cunoscut este acela prin care introducem o serie de cuvinte cheie care au legatura cu businessul nostru, iar unealta ne afiseaza cuvinte cheie similare pornind de la acestea.

O alta modalitate este de a introduce o adresa url a unui competitor sau site din acelasi domeniu cu noi, iar ca rezultat vom avea cuvinte cheie relevante cu acel site.

Spre exemplu, daca introducem fraza inchirieri apartamente vom avea urmatoarele rezultate:

Un alt beneficiu al acestei aplicatii este acela ca faciliteaza gasirea cuvintelor cheie pe care le putem adauga ca negative inca de la pornirea campaniilor. In cazul de fata, daca suntem o agentie imobiliara care inchiriaza apartamente doar in Bucuresti, vom adauga ca negative orasele care apar in aceasta lista de cuvinte cheie.

Tot aici observam cat de puternica este concurenta pe fiecare sugestie de cuvinte cheie, volumul de cautari, precum si costul estimativ pe click.

De ceva vreme, aceasta unealta are si optiunea Ad Group Ideas, care ne da sugestii despre cum ar trebui grupate cuvintele in contul AdWords. Recomand sa testati si aceasta sectiune, deoarece este foarte utila.

Google Traffic Estimator

Folosind acest tool putem raspunde la intrebarea frecventa pe care o pune clientul: „Ce buget imi recomandati?”.

Introducem cuvintele cheie principale pe care urmeaza sa le avem in campanie, iar pe baza setarilor de locatie, limba si retea (doar Google sau Google + parteneri) vom avea estimari cu privire la volumul de trafic. Pe langa acest lucru, avem optiunea de a seta si un cost maxim pe click pe care ni-l permitem, precum si bugetul/zi. Dupa ce introducem aceste date, vom vedea estimari cu privire la volumul de cautari zilnice pentru fiecare cuvant cheie introdus, numarul de click-uri pe care il vom primi (se bazeaza pe un CTR mediu al tuturor advertiserilor de pe acea pozitie pentru cuvantul cheie respectiv), precum si costul zilnic pentru fiecare cuvant cheie introdus:

Eu personal folosesc aceasta unealta doar pentru a afisa statistici clientilor cu privire la potentialul lor.

Google Placement Tool

Gasiti adresa dupa ce va logati in AdWords/Tools and Analysis/Placement Tool.

Aceasta unealta este folosita pentru a descoperi site-uri/aplicatii din reteaua de continut Google pe care putem rula campanii de tip Display. Functioneaza folosind aceleasi date de intrare cu Keyword Tool, iar ca rezultat vom avea si cateva detalii despre locurile unde putem aparea:

– tipul plasamentului (site, aplicatie mobil),

– tipul reclamei (text, banner cu marimile permise de plasament),

– numarul de afisari pe zi.

Din pacate, acest tool nu functioneaza grozav pe Romania din cat l-am experimentat eu, insa recomand sa-l testati atunci cand vreti sa rulati o campanie pe Display prin AdWords.

Google Contextual Targeting Tool

Gasiti adresa dupa ce va logati in AdWords/Tools and Analysis/Contextual Targeting Tool.

Este o unealta extrem de buna care ne ajuta sa cream grupuri pentru campaniile de Display. Atunci cand dezvoltam o campanie de Display, grupurile ar trebui sa contina cuvinte mai generale. De aceea nu este bine sa clonam o campanie de Search si sa o targetam pe Display.

Cam asa arata sugestiile de grupuri pentru fraza inchirieri apartamente:

Daca le excludem pe cele legate de vanzari si alte orase, cuvintele din grupuri sunt foarte ok.

Google Ad Preview and Diagnossis

Il puteti folosi dupa ce va logati in  AdWords/Tools and Analysis/Ad Preview and Diagnosis

Este o unealta foarte-foarte utila, dar extrem de subapreciata si de folosita. Folosind acest tool puteti vedea concurenta voastra din Google. Dar de ce sa nu o cauti direct pe Google, ma veti intreba… In primul rand, pentru ca nu veti putea vedea concurentii locali daca folositi motorul de cautare.

Spre exemplu, daca veti cauta din Bucuresti inchiriere apartamente, reclamele vor fi diferite de cele afisate unei persoane care cauta acelasi lucru din Iasi. In al doilea rand, va creste numarul de afisari fara click-uri. Pentru ca nu veti da cu siguranta click pe reclama voastra. Si mai grav este daca veti da click pe reclamele competitiei. Pentru ca tentatia este mare, nu 🙂 ? Si am sa va explic de ce sa NU dati click pe reclamele concurentei si nici sa nu va rugati prietenii sa faca acest lucru (am auzit ca se mai practica). Atunci cand o reclama primeste click-uri mai multe decat reclama ta pentru Google, acest lucru inseamna ca acea reclama este mai relevanta. Cu cat se repeta acest lucru mai mult, cu atat relevanta acelei reclame creste si a ta scade. Iar pe tine acest lucru te va afecta in costul per fiecare click primit, care va creste pe masura ce scade relevanta.

Folositi cu incredere aceasta unealta. Stiu ca va este mult mai la indemana sa cautati pe Google, de aceea va recomand sa creati un bookmark (ctrl +D). Iar daca folositi Chrome, de fiecare data cand deschideti un tab nou si doriti sa faceti o cautare pe cuvintele cheie din campania voastra veti vedea ceva similar:

… care va va descuraja sa mai folositi Google pentru cautarea cuvintelor din contul vostru :-).

Google Insights

Este o unealta care va permite sa vedeti trendul in cautari pentru anumite cuvinte cheie. Este foarte util atat la inceputul setarii unui cont, cat si pe intreaga perioada a activitatii pentru a descoperi care sunt perioadele cu potential.

Google Analytics

Este una dintre cele mai cunoscute unelte de masurare a comportamentului vizitatorilor de pe site. Google Analytics trebuie sa existe pe orice site, indiferent daca ruleaza sau nu campanii AdWords. Pentru campaniile AdWords trebuie neaparat facuta legatura conturilor AdWords si Analytics.

ClickTale

Daca vreti sa fiti cu un pas inaintea concurentei pe AdWords, va recomand aceasta aplicatie. Este un tool care va ajuta sa analizati mult mai usor decat Google Analytics ce fac vizitatorii pe site-ul vostru. Principala diferenta o fac inregistrarile cu vizitatorii (unde puteti vedea miscarile mouse-ului, timpul petrecut, zonele in care stau sa citeasca etc), precum si heatmap-urile.

Din pacate, daca site-ul vostru se bazeaza mult pe Javascript sau Ajax, atunci trebuie sa faceti multe customizari care uneori pot crea probleme. Insa, daca le faceti cu succes, imi veti multumi :-).

Aplicatia nu este gratuita. Versiunea cea mai ieftina este $99/luna. Prima intrebare este ce procent din bugetul vostru AdWords constituie aceasta suma. Daca reprezinta mai putin de 10%, nu stati pe ganduri. Puteti chiar renunta la cei 10% din bugetul Google pentru o luna in care sa vedeti efectiv ce fac vizitatorii pe site-ul vostru si de ce nu convertesc.

AdWords Editor

Este tool-ul pe care eu personal il folosesc cel mai mult. Atunci cand gestionezi conturi mari care contin multe grupuri, cuvinte cheie si reclame, interfata web devine anevoioasa si necesita multe actiuni din partea noastra. AdWords Editor te ajuta sa faci bulk changes. Spre exemplu, poti muta grupuri dintr-o campanie in alta cu copy-paste, poti schimba bid-urile mai usor decat in interfata web pentru grupuri/cuvinte cheie, poti clona usor reclamele test pentru A/B testing, adaugi extrem de usor bannere pentru campaniile de Display si lista poate continua. Modificarile sunt facute offline, dupa care se pun live.

Singura problema pe care am avut-o eu este ca uneori lucram de pe laptop in AdWords Editor si nu postam modificarile facute. Iar cand doream sa continui de pe desktop, de acasa, vezi surpriza :-).

Acestea sunt uneltele pe care le folosim cel mai frecvent la 2Parale pentru clientii carora le administram campanii AdWords.

As vrea sa stiu si ce alte unelte folositi voi, ce recomandari aveti?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>