A inceput luna cadourilor. S-au aprins beculetele in orase si s-au facut piete de Craciun.

Craciunul bate la usa, iar companiile stiu asta. Se pregatesc din timp: „aprind luminite” pe site, pregatesc reduceri si promotii, isi adapteaza campaniile de promovare curente sau le extind.

In decembrie se cauta bineinteles cadourile. Volumul de cautari pe cadouri creste foarte mult, insa impreuna cu trendul pe frazele ce contin cadou/cadouri se mareste volumul pe majoritatea categoriilor. De fapt, daca aruncam o privire in Google Trends, observam cateva categorii de produse au perioada de varf in decembrie: televizoare, smartphone-uri, laptopuri, jucarii.

AdWords Search, atentie la costuri

Daca avem campanii AdWords care ruleaza in mod normal pe aceste categorii, volumul de cautari si click-uri va creste in urmatoarea perioada. Decembrie aduce din pacate si un CPC mai mare, deoarece companiile investesc mai mult in aceasta perioada, iar unele tintesc pozitii fruntase in rezultate. Atat advertiserii, cat si afiliatii trebuie sa fie foarte atenti la concurentii agresivi, deoarece le pot dauna grav financiar. Am detaliat despre cum sa eviti acest lucru intr-un articol aici.

AdWords Display

Un lucru este cert in aceasta luna: romanii vor avea mai multi bani de cheltuit. Principala problema este faptul ca oamenii nu stiu in general ce vor in aceasta perioada. De cate ori nu ati auzit intrebarea „Ce sa-i cumpar cadou prietenului/prietenei/mamei/tatalui?”.  In aceste saptamani conteaza mult si reducerea pe care o primeste clientul.

Stiind acest lucru, o campanie de Display prin AdWords functioneaza mai bine decat de obicei in aceasta perioada. Aceasta deoarece prin bannere te adresezi unui public ce nu cauta punctual site-ul tau, dar despre care vrei sa stie de produsele sau categoriile de produse pentru care ai reducere. O idee buna de discount practicata in ultima vreme este de a oferi voucher ce poate fi folosit doar pe site-ul tau sau reduceri la pachete de produse.

Remarketing

Campaniile de remarketing nu trebuie neglijate deloc. Acum putem crea liste pe baza statisticilor din Analytics, inclusiv pentru traficul din trecut care respecta o anumita regula. Spre exemplu, putem crea o lista cu persoane care au cumparat de minim 3 ori de pe site-ul nostru, in valoare de de maxim 100 de lei, alta lista cu persoane care au cumparat de minim 3 ori, de maxim 500 de lei, iar in functie de acestea ii targetam cu bannere speciale si ii trimitem pe o categorie de produse mai aproape de bugetul lor.

Un criteriu important este bugetul pe care il are un vizitator pe site-ul nostru, iar acest lucru il putem afla fie intuind folosind segmentari precum cele spuse mai sus, fie licitand pe fraze precum cadouri pana in 100 lei, cadouri pana in 300 lei, etc.

FacebookAds

Facebook ofera metode de targetare interesante:

De regula, nu vrem sa amestecam acest public cu restul traficului si il putem marca folosind Google Url Builder, dupa care facem campanii de remarketing speciale.

Spre exemplu, putem crea o campanie prin care sa targetam subcategoria expecting parents, iar url-ul paginii destinatie sa fie: https://www.siteulmeu.ro/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=expecting-parents&utm_campaign=campanie-decembrie. Urmatorul pas ar fi sa cream o lista de remarketing pentru url-urile care contin utm_content=expecting-parents. Iar acest public sa-l urmarim cu bannere ce contin haine pentru bebe intre 0-3 luni.

Tu ce schimbari faci in campaniile PPC pentru luna decembrie?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>