In 2013, marketingul afiliat din Romania va intra intr-o noua etapa. Semnele sunt bune, atat din .ro, cat si din .com. E suficient sa spunem ca numai prin 2Parale s-au generat in 2012 vanzari de valoare dubla fata de anul anterior.

In plus, am inceput anul cu 231 de campanii si 16.000 de afiliati in retea, care au adus advertiserilor vanzari totale de peste 43,6 milioane de lei. Multumim pentru performantele pe care le-am atins impreuna. Suntem convinsi ca toti cei care s-au implicat in afiliere sau doar au urmarit piata au o multime de argumente care sustin evolutia afilierii in .ro.

Mai venim noi cu un argument in favoarea unui an de exceptie: dupa lansarea in Bulgaria si fuziunea cu platforma de afiliere 2Performant, 2Parale se pregateste de extinderea pe alte piete din Centrul si Sud-Estul Europei, plus Turcia.

Si, pentru ca tot vorbim de oportunitati pe alte piete, un studiu Forrester vorbeste de evolutia industriei de afiliere americane pana la 4,5 miliarde de dolari, valoare ce va fi atinsa pana in 2016. Pentru acest an, potrivit estimarilor, piata va creste cu aproape 20%.

Activam clar intr-o industrie cu mult potential si, mai ales, mergem in directia potrivita. Experienta ne-a dovedit ca, in cei 4 ani de cand am deschis piata de afiliere din .ro, au castigat cei care au stiut sa isi puna in valoare cunostintele de marketing&online si cei care s-au adaptat rapid si au profitat de oportunitati. Pentru a nu rata astfel de oportunitati in 2013 merita urmarite cateva tendinte care vor lua amploare in acest an.

1. Creste piata de comert online

Este o evolutie asteptata cel mai probabil de toti jucatorii din online si retail, plus de furnizorii de servicii pentru acest sector. Sunt deja companii care au luat masuri si isi consolideaza business-ul in aceasta directie.

Explozia site-urilor de reduceri colective, fenomenul Black Friday si cresterea optiunilor pentru cumparatorii online au propulsat comertul online in preferintele romanilor. Si de acum incolo drumul nu poate fi decat unul ascendent. Unul dintre managerii unei companii de curierat imi spunea contrariat ca nu a vazut atata apetenta pentru shopping-ul online cum a fost in perioada premergatoare sarbatorilor de iarna, cand s-au cumparat online de la jucarii si haine la brazi si traditionalele produse de porc :).

Romanii vor online, hai sa le livram ce ii intereseaza…

2. Afilierea se profesionalizeaza

Si nu e pretentios spus, vorbim de afiliati profesionisti. Anul trecut am avut ocazia de a vedea puse in  practica proiecte si strategii de afiliere care merita aplauzele noastre. Standardele au crescut si credem ca 2013 este momentul in care supereroii in afiliere vor avea ocazia de a isi demonstra puterile. Indiferent de experienta anterioara.

Ne asteptam la mai multe proiecte dedicate care aduc plus valoare si la strategii ingenioase din partea afiliatilor. De cealalata parte, creste numarul advertiserilor care se implica mai mult si aloca persoane dedicate campaniilor de afiliere.  Vorbim deja de joburi de affiliate manager si pe piata din .ro, de strategii de recompensare si de atragere a afiliatilor. Mai e mult pana departe, intr-adevar, dar rezultatele profesionalizarii se vad.

3. Automatizare

Credem in afiliatii inteligenti si in solutiile care le usureaza si eficientizeaza munca. Pentru a obtine rezultate mai bune. Am dezvoltat si in 2012 noi optiuni in 2Parale, am avut o serie de update-uri menite sa va ajute sa castigati mai mult.

Si nu ne oprim aici, mai ales ca am avem controlul asupra platformei de afiliere 2Performant. Ne-am bucurat sa vedem ca nici afiliatii nu s-au lasat mai prejos si au dezvoltat tool-uri utile. Suntem convinsi ca si anul acesta vor avea de castigat cei care vor automatiza acolo unde este cazul, cei care vor testa unelte si optiuni existente in 2Parale pentru a isi eficientiza implicarea in afiliere.

4. Unelte de promovare: plus valoare si puterea comunitatii

Dupa cum spuneam mai devreme, mizam pe solutii de promovare ingenioase si care aduc plus valoarea consumatorului. Se poate castiga si fara bannere ;).

Dincolo de bannere, afiliatii pot apela la tactici de e-mail marketing si PPC si pot dezvolta proiecte de continut cu informatii pretioase pentru vizitatori, inclusiv in social media. Experienta anul trecut ne-a aratat ca vor castiga si cei care vor miza pe puterea social media si dezvoltarea comunitatilor. Facebook a fost o surpriza placuta pentru noi, e un canal care merita exploatat inteligent. Mai multa atentie si pentru uneltele de promovare axate pe produs, inclusiv widgeturi speciale.

5. Nise pe val in afiliere, ce se cumpara online

Produsele IT&C, articolele de fashion si cartile vor continua sa domine si sa atraga mai multi cumparatori online. Sunt insa tot mai multe nise care castiga teren, de la cosmetice si copii la produse pentru slabit si turism.

Pe de alta parte, e momentul pentru noi nise care au demonstrat in afilierea pe .com, de la digital goods la jocuri si adult. Proiectele de cupoane si cashback sunt si ele pe un trend ascendent.

6. Advertiseri mari dezvolta programe de afiliere

Flanco, Avon, Altex, Yves Rocher… Anul 2012 a fost generos cu 2Parale, am demarat colaborari cu branduri mari, cu istorie, din online si offline, cu advertiseri importanti si lideri de piata pe segmentele lor, cu business-uri cu potential, aruncati o privire pe intreaga lista a campaniilor lansate in 2012.

Si surprizele vor continua. Toate semnalele indica mai multe branduri mari in afiliere, retaileri care vor lansa programe in domeniu, companii care vor testa beneficiile marketingului afiliat, indiferent ca vorbim de campanii de vanzari sau lead-uri. Mai mult decat atat, rolul afilierii in strategia de marketing si vanzari va fi mult mai bine definit, sunt deja advertiseri care dezvolta campanii integrate ce includ si afilierea.

+ Mobile si cross platform shopping

Mobile este probabil cuvantul cheie din cele mai multe liste cu tendinte din acest an. Pentru .ro este mai degraba un trend de urmarit in ceea ce priveste comertul online si mai putin afilierea.

Desi in ultimii ani marketingul pe mobil si industria m-commerce au evoluat, gradul de adoptie este destul de redus. Inclusiv la nivel mondial. Perspectivele sunt insa bune: 23% din traficul trimis de publisheri retailerilor din UK si US de aceste sarbatori a venit de pe telefoanele mobile (raport Skimlinks). Multi mizeaza pe explozia marketingului pe telefoanele mobile in acest an, ramane de vazut in ce masura magazinele online din .ro vor dezvolta site-uri optimizate pentru mobil si strategii de marketing dedicate.

Daca e sa tinem cont de tendintele internationale, ar trebui sa nu mai astepte si sa se adapteze. In aceeasi masura trebuie tinut cont de dezvoltarea experientelor de cumparare pe mai multe platforme. Potrivit Google, 90% dintre consumatori incep procesul de cumparare pe un canal, dar il finalizeaza pe altul.

Daca vreti sa tineti pasul cu schimbarile internationale, util este sa urmariti si cateva predictii pentru 2013 pentru piete cu istorie bogata in afiliere.

Cine va fi pe faza si va prinde oportunitatile va zambi mult in acest an. Focus pe rezultate si solutii.

Voi pe ce mizati in acest an, in afiliere?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>