Display Ad Builder este tool-ul magic care ne poate ajuta. Crearea unor bannere atractive si relevante implica de multe ori un consum de resurse destul de mare, de la timp la bani si persoane antrenate in acest proces.

Exista insa Display Ad Builder, un instrument oferit de Google pentru a ajuta advertiserii sa creeze bannere personalizate, intr-un timp foarte scurt si cu foarte putine eforturi. Si da, la cost 0! Acesta pune la dispozitie o multitudine de font-uri, template-uri, culori si imagini, astfel ca ajungi practic la zeci de optiuni pentru realizarea unui banner profesionist, fara risipa mare de timp. Cu putina imaginatie si cateva minute de “joaca” te poti alege cu un banner static sau animat, disponibil in toate formatele acceptate in reteaua de display Google.

Pentru a incepe, ne logam in contul AdWords, mergem in Campania pentru care dorim sa facem anunturile de tip imagine, in tab-ul Ads, iar din lista derulanta care apare apasand +New ad, selectam Display ad builder.

Ad_Builder_menu

Ajungem la un meniu care la prima vedere poate parea complicat, dar care insa nu face altceva decat sa ne ofere zeci de posibilitati de formare a anuntului. Avem astfel de ales intre:

1. Bannere generale, predefinite, sortate in functie de tema:

Themes

Acestea au design deja stabilit, dar pot fi personalizate prin inserarea unor imagini sau a logo-ului. Spre exemplu, pentru ca tot se apropie Luna Indragostitilor, in categoria Seasons and Events, subcategoria Valentine’s Day, gasim urmatoarele template-uri:

template bannere valentine's day

Vom lua ca exemplu primul banner si-l vom personaliza asa cum ne dorim:

Valentinesbun

Meniul care ne permite personalizarea arata in felul urmator:

Meniu personalizare bannere

Headline-ul & Description line 1, 2 & 3 le putem completa cu mesajul dorit, font-ul si culoarea textului se pot personaliza folosind casutele speciale din dreptul fiecarui camp. Putem chiar schimba si culoarea bannerului cu ajutorul optiunii “Background color”. In sectiunea Logo ni se permite incarcarea unei poze sau al unui logo avand urmatoarele optiuni:

– selectie din arhiva proprie (My computer),

– „scanam” site-ul pe care dorim sa-l promovam (My site),

– refolosim o imagine utilizata in trecut pentru un alt banner (Uploaded images),

– alegem una dintre imaginile “publice” din Stock image gallery, sortate frumos pe tematica.

Change_Image

Eu am utilizat aceasta ultima optiune:

galerie bannere

Iar cateva minute si cateva incercari mai tarziu, iata rezultatul obtinut – bannere in toate formatele acceptate in reteaua de display (mai jos gasiti doar trei exemple):

bannere Valentines bannere Valentines3 bannere Valentines2

 

2. Bannere animate sau care se extind:

Meniu2

2.1 Bannere din Product Showcase

Precum le spune si denumirea, asigura expunerea de produse in mod dinamic. Si aici ni se permit selectarea culorilor, a font-ului, a mesajului, upload-ului de imagini s.a.m.d. Avem chiar si doua bannere predefinite in cazul in care se desfasoara o campanie de reduceri cu “locatie” speciala pentru codul voucherului care poate fi folosit in procesul de check-out:

banner cupon

Primul format de banner l-am utilizat pentru unii din clientii mei, am schimbat mesajul, am uploadat o fotografie care sa se “asorteze” cu background-ul, precum recomanda si Google Best practices, si am lansat campania in doar cateva minute:

Asics

Pentru acelasi client am realizat si un set de bannere animate, folosind unul din template-urile propuse in sectiune Product showcase. Rezultatul este chiar uimitor (click pe imagine pentru experienta completa):

bannere_dinamice

2.2 Bannere din Expandables

Sunt bannere care necesita doua click-uri pentru a ajunge pe site. Primul Click “Vezi aici cum!” extind bannerul pentru a oferi mai multe informatii, al doilea te directioneaza spre site:

bannere expandables 1bannere expandables 2

 

3. Anunturi de tip video

Se pot realiza in meniul Media and channels, insa aici este necesar sa ai deja un video. De aici poti selecta textul & imaginea de inceput si tipul de video:

Video anunturi

4. Bannere sugerate

Este optiunea mea favorita, pentru ca te ajuta cu bannere sugerate dupa o scanare prealabila a site-ului:

sugested2

4.1 Featured

Sunt template-uri folosite frecvent, adaugate recent sau care au inregistrat o performanta ridicata.

4.2 Starred

Sunt template-uri pe care tu le-ai adaugat la Favorite

4.3 Suggested

Sunt bannerele de care va spuneam mai sus, si anume cele facute utilizand imagini si culori din site:

bannere suggested

Cu ajutorul optiunii Generate suggestions from a different text ad, puteti selecta unul din ad group-urile de pe search, astfel incat sa se utilizeze acelasi mesaj ca pe search si in banner, dar si pentru a actualiza imaginea cu una care se regaseste pe destination URL din grupul selectat.

Selectam template-ul care se potriveste, dupa care il putem personaliza: schimbam textul, culorile, fonturile etc., cum am explicat si mai sus.

Am sa dau ca exemplu un banner Suggested facut pentru acelasi client, B-mall, care a fost amabil si mi-a oferit acordul de a face acest studiu de caz:

banner b-mall

A, v-am spus ca bannerele create cu acest tool sunt aprobate aproape imediat? Spre deosebire de maxim 3 zile cu upload-ul normal?

Ati utilizat vreodata Display Ad Builder, cu ce rezultate?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>