google adwords adsSa scrii reclame AdWords este o mare provocare. Cred ca cea mai dificila sarcina este gandirea reclamei in limitele de 25 (titlu) / 35 (URL)/ 35 (descriere) de caractere. Cati din voi nu au exclamat de bucurie „YES!!!” atunci cand  titlul dorit avea fix 25 de caractere sau cand una din descrieri a avut exact 35 de caractere? Cati din voi nu v-ati enervat succesiv atunci cand titlul dorit avea 26 de caractere sau una dintre descrieri depasea limita cu 1 singur caracter? Sunt convins ca toti cei care gestionati conturi AdWords stiti exact despre ce vorbesc :-).

Si totusi, aceasta limitare ne face sa fim mai creativi si sa ne zbatem cat mai mult pentru a gasi cea mai buna formulare in reclamele text. Avem in ajutorul nostru si cateva elemente care, folosite inteligent, sporesc CTR-ul si rata de conversie pentru o reclama AdWords.

Cifrele

Cifrele atrag intr-o reclama AdWords. O explicatie vine si din faptul ca pagina de rezultate Google contine predominant litere. Cateva exemple de folosire eficienta a cifrelor:

– 10 Motive pentru…

– 10 Sugestii pentru…

– 50 Modele de…

– 3 Moduri pentru…

Pretul

Folosirea pretului in reclamele AdWords are doua directii: una de a atrage click-uri, iar alta de a filtra publicul si de a atrage numai targetul vizat. Atunci cand folosim pretul, recomand folosirea cu litere mari a monedei RON, care iese si ea in evidenta. Exemple:

– De la 100RON,

– Doar 59RON,

– Intre 100 – 300 RON,

Gratuitatea

Orice este gratuit atrage. Indiferent cat de mare este valoarea produsului sau serviciului promovat, cuvantul cheie gratuit va atrage tot timpul. Exemple:

– Livrare gratuita!

– Cumperi 2 si primesti 1 Gratis!

– Fa-ti cont gratuit!

– Inscriere gratuita!

– Demo gratuit!

– Prima luna gratuita!

Procentul

Procentul poate fi folosit in primul rand pentru a scoate in evidenta un discount. dar si pentru a asigura o garantie:

– 30% Discount,

– 25% Reducere,

– Pana la 70% Reducere,

– 100% Gratuit!

– 100% Sigur!

– 100%…

Intrebarile

De cele mai multe ori, aceste intrebari sunt retorice si au ca scop clar cresterea ratei de click. Intrebarile sunt tot timpul urmate de raspunsul pe care vrea sa-l auda persoana care a facut cautarea. Cateva exemple:

– Ai nevoie de… ?

– Cauti…?

– Vrei…?

Limitarea in timp

Folosirea datei in reclame impinge vizitatorii sa dea click pe reclama si ii incurajeaza sa cumpere mai repede decat ar face-o in mod normal:

– Pana maine!

– Doar astazi!

– Pana pe 19 Aprilie!

– Doar in Aprilie!

– Doar 3 Zile!

Call To Action

Mesajul call to action contine in general verbe care provoaca la actiune, dupa cum ii spune si numele. Aceste verbe sugereaza utilizatorului ce urmeaza sa faca dupa ce da click pe reclama:

– Cumpara Acum!

– Comanda!

– Fa-ti Cont!

– Inscrie-te!

– Nu rata ocazia!

– Profita!

– Afla cum!

– Vezi acum!

Aveti grija la pagina destinatie, ea trebuie sa respecte promisiunea facuta in reclama. In caz contrar, vom obtine doar o rata de click mare si foarte probabil un bounce rate considerabil.

E randul vostru. Ce mesaje folositi in reclamele AdWords pentru cresterea ratei de click si a ratei de conversie?

  1. Ar mai fi de adaugat insertia de cuvinte cheie, un alt mod de a creste CTR-ul prin cresterea relevantei anuntului tau fata de keyword-ul cautat. Daca un vizitator cauta „laptop hp ieftin” si apar 5 anunturi din care exact al tau contine „laptop hp ieftin” cu blod… clar ai mari sanse sa iesi in evidenta.

  2. Ar mai fi de adaugat insertia de cuvinte cheie, un alt mod de a creste CTR-ul prin cresterea relevantei anuntului tau fata de keyword-ul cautat. Daca un vizitator cauta „laptop hp ieftin” si apar 5 anunturi din care exact al tau contine „laptop hp ieftin” cu blod… clar ai mari sanse sa iesi in evidenta.

  3. Vlad, cu mesajele de mai sus se poate face o reclama in 3 minute. Se pot adapta foarte usor oricarui business.

    Octav, articolul este despre mesaje prin care cresti CTR-ul si rata de conversie, nu despre metode prin care sa cresti CTR-ul. Folosind DKI vei avea intr-adevar un CTR mai mare dar acolo este o alta discutie. Voi avea in vedere un articol si despre acest subiect pe viitor.

  4. Vlad, cu mesajele de mai sus se poate face o reclama in 3 minute. Se pot adapta foarte usor oricarui business.

    Octav, articolul este despre mesaje prin care cresti CTR-ul si rata de conversie, nu despre metode prin care sa cresti CTR-ul. Folosind DKI vei avea intr-adevar un CTR mai mare dar acolo este o alta discutie. Voi avea in vedere un articol si despre acest subiect pe viitor.

  5. Mai exista cateva variatii pentru fiecare dintre versiunile expuse dar astea sunt intr-adevar cele mai importante.
    As include la CTA, printre cele principale, si un „Suna acum”..este foarte eficient atunci cand comunici o oferta limitata gen „Oferta valabila pana la ora xx”. Evident, trebuie masurat separat.

  6. Mai exista cateva variatii pentru fiecare dintre versiunile expuse dar astea sunt intr-adevar cele mai importante.
    As include la CTA, printre cele principale, si un „Suna acum”..este foarte eficient atunci cand comunici o oferta limitata gen „Oferta valabila pana la ora xx”. Evident, trebuie masurat separat.

  7. Asta cu „Suna acum!” nu este indicata in marketing afiliat, ca afiliat esti interesat sa fie cat mai mic procentul de comenzi telefonice, pentru ca asa pierzi comisionul.Pe cand lucram la o firma de usi Porta Doors, aveam o reclama de genul: 8000 de modele, 40.000 de usi pe stoc, 180 magazine in Romania si Bulgaria (sau ceva similar), cifrele mari mi-au ajutat foarte mult sa obtin un CTR si o rata de conversie foarte buna. Nu m-am uitat daca tot asta o folosesc si acum, eu am plecat de 2 ani de la ei.
    Am facut publicitate prin Google AdWords din 2009, cred, in general pentru firme de usi, mobila la comanda, locuri de joaca, tractari auto, etc., dar nu am facut si pentru marketing afiliat.
    Ma gandesc sa incep dupa ce imi „ajustez” site-ul.

  8. Asta cu „Suna acum!” nu este indicata in marketing afiliat, ca afiliat esti interesat sa fie cat mai mic procentul de comenzi telefonice, pentru ca asa pierzi comisionul.Pe cand lucram la o firma de usi Porta Doors, aveam o reclama de genul: 8000 de modele, 40.000 de usi pe stoc, 180 magazine in Romania si Bulgaria (sau ceva similar), cifrele mari mi-au ajutat foarte mult sa obtin un CTR si o rata de conversie foarte buna. Nu m-am uitat daca tot asta o folosesc si acum, eu am plecat de 2 ani de la ei.
    Am facut publicitate prin Google AdWords din 2009, cred, in general pentru firme de usi, mobila la comanda, locuri de joaca, tractari auto, etc., dar nu am facut si pentru marketing afiliat.
    Ma gandesc sa incep dupa ce imi „ajustez” site-ul.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>