afiliere 2014Scade eficienta afilierii pe Facebook? Ce canale de promovare vor aduce comisioane in 2014? Ce programe noi de afiliere vor aparea?

Interesul pentru afiliere in Romania este evident, atat din partea advertiserilor, cat si din partea afiliatilor, si stim ca domeniul va atrage si mai multe priviri si bugete in 2014. Pentru ca ne bazam pe experienta celor 5 ani de afiliere pe piata din Romania, primii 5 si pentru industria de marketing afiliat locala, avem cateva recomandari si tendinte care merita atentia voastra in 2014.

Incepem cu cifre concrete pentru a va trasa singuri primele tuse din imaginea unui an care va aduce oportunitati celor care stiu ca profite de ele.

1. Eu si iarna sunt pe val

Primele zile din an reconfirma ascensiunea marketingului afiliat in online-ul romanesc. 2Parale a inceput 2014 depasind doua praguri importante: avem alaturi o comunitate de mai bine de 30.000 de afiliati si am generat advertiserilor vanzari totale in valoare de peste 80 de milioane de lei, fara TVA. Ca sa nu vorbim doar de cifre agregate, ci si de o evolutie la zi a marketingului afiliat in Romania, singulara pe piata, prima saptamana din an a adus vanzari cu 95% mai mari fata de perioada similara din 2013.

2. Ochii pe comertul online

Evolutia marketingului afiliat este puternic legata de cea a comertului online, o industrie pentru care se asteapta in continuare cresteri. Unele mai accelerate, altele mai temperate, in mare parte previzibile. Pentru a fi eficient in afiliere, e nevoie de o analiza mai detaliata si constanta a comertului online romanesc.

Se asteapta extinderea marilor jucatori pe noi nise, intrarea in online a unor noi mari retaileri, competitia din ce in ce mai puternica va aduce optimizari la nivel de produs si servicii, o mai mare atentie acordata conversiei, investitii mai mari in marketing si cresterea interesului pentru rezultate si performance marketing. Plus alte cateva tendinte de urmarit.

3. Profesionalizarea afilierii. Personalizare. Dedicare.

Am vazut pasi concreti de profesionalizare, atat din partea advertiserilor, cat si din partea afiliatilor. 2014 va aduce intensificarea acestui proces si schimbari de abordare.

Advertiserii inteleg ca au nevoie de specialisti dedicati pentru optimizarea rezultatelor din afiliere, la fel cum colaboreaza cu oameni cu experienta pentru a dezvolta strategiile de SEO si AdWords, de exemplu. Tot mai multi vor lucra cu manageri de programe de afiliere, fie prin intermediul unei persoane angajata intern, fie prin specialisti externi care pot prelua toata comunicarea cu afiliatii si sarcinile de crestere a rezultatelor.

Acest pas, precum si cresterea competitiei pentru atentia superafiliatilor, vor duce la intensificarea si personalizarea comunicarii advertiseri-afiliati. Advertiserii care vor rezultate vor trebui sa comunice constant cu afiliatii performanti din campaniile lor, sa ii atraga prin proiecte speciale si comisioane preferentiale mai degraba decat prin concursuri de masa.

Pe de alta parte, creste numarul afiliatilor care aloca mai multe resurse afilierii, de la timp la bani, creste atentia acordata invatarii si testarii si trecerea la metode de promovare folosite de specialistii in marketing online, unde e nevoie sa construiesti. Da, vom vorbi de mai multi afiliati profesionisti, care ajung la astfel de castiguri lunare.

4. Metode de promovare si canale folosite

Si afiliatii vor fi nevoiti sa se adapteze la intensificarea competitiei si la schimbarile constante aduse pe marile platforme de promovare: Google, Facebook… Plus ca orice maturizarea a unei piete vine si cu educarea consumatorilor, isi cunosc mai bine drepturile, sunt mai selectivi si e mai dificil sa le atragi atentia. Mizati pe comunicarea targetata si  pe toate canalele si metodele care permit acest lucru, de la promovarea prin newsletter cu o comunitate reala, construita in timp si interesata de domeniul tau, la remarketing si reclame PPC in general.

Vor castiga cei cu site-uri de nisa sau care au dezvoltat comunitati fidele pentru care aduc continut valoros. Pentru ca da, iar vorbim de content is the king. Proiectele de continut, mai ales premium, cele care aduc plus valoare vor castiga teren in afiliere, cu o atenta selectare a campaniilor promovate si implicare constanta. Pe de alta parte, volumul si proiectele speciale axate pe produse (feed-uri de produse, review-uri) sunt in continuare castigatoare.

5. Social media

Social media ramane o componenta importanta in strategia de afiliere, vorbim de milioane de romani prezenti aici, dar e nevoie de schimbarea abordarii si de trecerea la noi retele, axate pe imagine si video.

Schimbarile Facebook care au redus reach-ul paginilor in randul utilizatorilor se pare ca afecteaza deja unii afiliati, deocamdata nu e ceva generalizat, merita urmarit subiectul. Sunt afiliati care castiga prin Facebook Ads, diverse abordari… Afiliatii 2Parale au dovedit mereu ca pot veni cu solutii de promovare ingenioase, care aduc plus valoare consumatorului.

6. Marketing pe mobil

Daca anul trecut va spuneam ca mobile e mai degraba un trend de urmarit, acum devine clar ca un canal de testat. Telefonul mobil a devenit un canal zilnic de informare, pentru ca tot vorbeam de comunitati dedicate. In plus, dezvoltarea experientelor de cumparare pe mai multe platforme determina advertiserii sa se extinda cu versiuni dedicate sau aplicatii care sa permita shopping-ul de pe mobil.

Se va experimenta mult, cu greselile aferente, insa e suficienta o privire pe strada, in magazine, in mijloacele de transport pentru a ne lamuri in legatura cu popularitatea telefoanelor mobile si oportunitatile de a ajunge la consumatori prin intermediul lor.

7. Nise si campanii noi

Pe langa segmentele de top din ultimul an, Fashion, IT&C, Carti, Home&Deco… sunt domenii in crestere constanta in 2Parale. Vorbim aici de nisele dedicate publicului feminin, de la Cosmetice si Bijuterii la Copii, precum si de categorii fruntase in advertisingul traditional, precum Banci&Asigurari. Sunt semnale clare ca noi branduri mari din aceste sectoare vor lansa programe de afiliere, plus companii de top din domenii noi – Telecom, Retail, de exemplu. De aici deriva si oportunitatile aduse de campaniile de lead-uri, mai ales pentru cei carora nu le-au dat atentie.

Afilierea a fost deja inclusa in anumite cazuri in strategiile integrate multi-channel, iar presiunea rezultatelor si dorinta de a isi folosi cat mai eficient bugetele determina advertiserii sa se orienteze catre performance marketing.

Dincolo de aceste categorii mari, nisele dedicate anumitor nevoi sau categorii de public merita atentia noastra. De la tablete pentru copii la cosmetice bio si haine pentru mamici.

8. Cine va castiga. Less is more.

Am pledat pentru eficienta de fiecare data cand am avut ocazia. Credem in afiliatii inteligenti si in solutiile care le usureaza si eficientizeaza munca, am venit cu update-uri in platforma si vom continua sa dezvoltam si in 2014 la acest capitol. Vor castiga afiliatii care isi vor eficientiza munca, inclusiv prin tool-uri dezvoltate de ei, si isi vor pune in valoare cunostintele si abilitatile.

Si in cazul advertiserilor functioneaza acest principiu si vor avea de castigat cei care vor contribui la eficientizarea muncii afiliatilor. Prin feed-uri dedicate si utile, unelte de promovare actuale si axate pe produs, comunicare clara si informare din timp a afiliatilor in legatura cu diverse campanii promotionale. La modul general, afiliatii au atributele unor parteneri eficienti, insa au nevoie de sprijinul advertiserilor pentru a isi pune in practica aceste calitati.

BONUS

Am apelat si la experienta partenerilor 2Parale, atat advertiseri, cat si afiliati, fiecare a pregatit pentru voi o recomandare pentru 2014.

AlenTodorovCompetitia in randul advertiserilor prin oferirea de comisioane preferentiale + aparitia tot mai multor manageri interni de afiliere.

Alen Todorov, Elefant

Cristian SerbanNewsletter pentru mobil! Aceasta va fi combinatia castigatoare in afilierea 2014: traficul de pe dispozitive mobile a explodat in 2013 iar cei intelepti au cultivat cu grija propria lista de newsletter cu abonati nisati. Emailurile trimise noaptea sunt deschise de abonati dimineata, in drum spre servici, de pe telefon sau tableta, iar linkurile plaseaza cookies de valoare, daca magazinele recomandate ofera utilizatorului mobil o navigare facila si usoara.

Serban Cristian

Mai multe recomandari despre afilierea in 2014 gasiti si pe blogul lui Serban Cristian.

Daca vreti sa tineti pasul cu schimbarile internationale, util este sa urmariti si cateva tendinte in afiliere pentru 2014, pentru piete cu istorie bogata in afiliere.

Voi pe ce mizati in acest an, in afiliere?

 

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>