YOU_TUBE_RomaniaYouTube Romania a fost lansat acum mai bine de jumatate de an si am fost foarte bucuroasa sa vad ca multi advertiseri au profitat de acest extra-canal pentru a-si promova business-ul. Ce nu mi-a placut a fost ca am fost invadati, si pe calculator, cu fix aceleasi reclame pe care le vedeam si la televizor. Ceea ce nu e tocmai potrivit, avand in vedere faptul ca pe YouTube gasim un cu totul alt  public.

Spre deosebire de campaniile in reteaua de cautare sau cele din reteaua de display, pe YouTube, de cele mai multe ori, obiectivele sunt de branding si awareness, decat de vanzare.

Astfel ca, pentru un business nou, sau atunci cand te pregatesti de lansarea unui produs, acest canal este unul potrivit pentru a ajunge la publicul tau si de a-l informa cu privire la brand-ul tau :). Nu mai discutam de costuri, care sunt cu mult mai reduse decat cele necesare derularii unei campanii TV. Sunt foarte increzatoare ca, in viitorul apropiat, YouTube va deveni un instrument indispensabil in orice mix de marketing si pentru orice tip de afacere, fie ea mica sau mare.

Cum setezi o reclama YouTube, pas cu pas

In randurile de mai jos as vrea sa parcurgem optiunile de promovare disponibile pe acest canal. Veti vedea ca nu e mare diferenta fata de crearea unei campanii de AdWords, avem nevoie doar de un videoclip pe YouTube si de putina imaginatie :).

1. In prima faza alegem, ca pentru orice campania AdWords, un nume, bugetul, fixam targetarea geografica, precum si limba vorbita de publicul vizat:

 

Setari_YT

2. Urmatorul pas este selectarea unui video pe care sa-l promovam, in cazul in care contul nostru de AdWords este legat de cel de YouTube (si recomandarea ar fi sa fie, acest lucru se poate face foarte simplu din tab-ul All Video Campaigns – Shared Library – Linked Accounts):

Ad_yt

3. In cele ce urmeaza va trebui sa alegem publicul caruia sa ii afisam reclama. La fel ca in orice reclama pe display, avem optiuni de targetare demografica, pe varste, pe interese, topicuri sau chiar remarketing. Mai mult chiar, putem sa afisam anuntul atunci cand cineva cauta anumite cuvinte cheie. Si, ca sa dau si un exemplu, Smiley are parteneriat cu Cosmote, cum ar fi o campanie pentru operatorul de telefonie mobila care sa afizeze reclama cu Smiley la fiecare cautare a muzicii artistului? 🙂

targetari

4. Dupa ce ne-am decis asupra bid-ului si publicului tinta, ne concentram putin asupra anuntului si vedem ca avem 3 tipuri de formate:

  • In-Stream Video: sunt video-urile cunoscute de toata lumea, cele care ruleaza inaintea unui alt videoclip si care da posibilitatea de „skip ad” peste 5 secunde:

in_strem

  • In-Display Video: sunt video-urile care apar in partea dreapta a paginii; plata se face atunci cand cineva da click pe video pentru a-l vizualiza:

in-display

 

  • In-Search Video: apare ca rezultat al anumitor cautari si se plateste la vizualizare, atunci cand cineva da click pe video:

in_search

Avem posibilitatea, pentru toate cele trei tipuri de formate, sa ne alegem noi imaginea de inceput, astfel incat sa atragem cat mai multe click-uri pentru „in-display” si „in-search”. Puteti vedea ca YouTube ne sugereaza 4 imagini din cadrul video-ului.

De asemenea, daca dorim sa selectam un singur format din cele trei disponibile, o putem face cu ajutorul butonului let me choose. Mai mult chiar, tot de aici avem optiunea de a ne afisa reclama doar pe YouTube sau si in reteaua de display, pe site-uri care accepta reclamele video.

networks

 

Daca inca nu ati reusit sa folositi acest canal de promovare, propuneti-va sa o faceti in 2014, mai ales ca discutam de niste costuri per view fooooarte interesante :).

Mult succes & spor la conversii!

  1. Greseala de exprimare frecventa, si anume „pe care le vedeam si pe televizor”. Pe televizor se tine, de obicei, un mileu prafuit, nu poti vedea reclamele preferate. Corect era „la televizor”.

  2. Greseala de exprimare frecventa, si anume „pe care le vedeam si pe televizor”. Pe televizor se tine, de obicei, un mileu prafuit, nu poti vedea reclamele preferate. Corect era „la televizor”.

  3. In cat timp se poat simti efectele unei campanii de branding pe Youtube? Am inceput de ieri si astazi am avut ~1000 vizionari.

    Am setat campania pe Remarketing + Subiecte.

    Cum vi se par 1000 de vizionari pe zi?

    Ca si parametri pt astazi vad (videoclip redat până la)

    25% -> 25%
    50% -> 18%
    75% -> 14%
    100% -> 12%

    Sunt ok acesti parametri?

    Multumesc

  4. In cat timp se poat simti efectele unei campanii de branding pe Youtube? Am inceput de ieri si astazi am avut ~1000 vizionari.

    Am setat campania pe Remarketing + Subiecte.

    Cum vi se par 1000 de vizionari pe zi?

    Ca si parametri pt astazi vad (videoclip redat până la)

    25% -> 25%
    50% -> 18%
    75% -> 14%
    100% -> 12%

    Sunt ok acesti parametri?

    Multumesc

  5. Buna Razvan! Brandingul se vede in timp, nu are un efect imediat. Este important sa fii prezent pe cat mai multe canale intr-o strategie de promovare online: Google Search, Google Display Network, Remarketing, YouTube, Facebook Ads etc. Fiind pe mai multe canale iti vei creste in timp increderea brandului. Ai observat de exemplu cum Samsung incearca sa fie peste tot online si offline? O face pentru ca atunci cand ai nevoie de un televizor sau un smartphone sa te gandesti la ei.

    Cifrele arata bine, sunt prea putine vizionari sa tragi niste concluzii. Abia dupa 10,000 e ok sa te uiti la aceste cifre.

    Mult succes!

  6. Buna Razvan! Brandingul se vede in timp, nu are un efect imediat. Este important sa fii prezent pe cat mai multe canale intr-o strategie de promovare online: Google Search, Google Display Network, Remarketing, YouTube, Facebook Ads etc. Fiind pe mai multe canale iti vei creste in timp increderea brandului. Ai observat de exemplu cum Samsung incearca sa fie peste tot online si offline? O face pentru ca atunci cand ai nevoie de un televizor sau un smartphone sa te gandesti la ei.

    Cifrele arata bine, sunt prea putine vizionari sa tragi niste concluzii. Abia dupa 10,000 e ok sa te uiti la aceste cifre.

    Mult succes!

  7. Cifrele au mai scazut intre timp. Cred stabilizarea lor dureaza cateva zile, poate mai mult. Fiind o reclama noua, oamenii priveau mai mult.

    Vom ajunge la 10.000 in curand. Cum vom putea judeca eficienta campaniei la 10.000?

    Multumesc pentru raspuns

  8. Cifrele au mai scazut intre timp. Cred stabilizarea lor dureaza cateva zile, poate mai mult. Fiind o reclama noua, oamenii priveau mai mult.

    Vom ajunge la 10.000 in curand. Cum vom putea judeca eficienta campaniei la 10.000?

    Multumesc pentru raspuns

  9. Buna Razvan!

    Iti recomand acest articol, te va ajuta la interpretarea indicatorilor din campaniile de YT: https://blog.2parale.ro/2014/02/ce-indicatori-urmarim-intr-o-campanie-youtube/

    Extra:

    – Ai putea sa te uiti in Analytics sa urmaresti, pe perioada campaniei, cat e procentul de new users – ar trebui sa fie in crestere, fiind vorba de un canal nou, atunci vei avea si public nou :);

    – Ai putea sa te uiti asupra campaniilor desfasurate in reteaua de search si sa vezi daca s-au inregistrat cresteri de cand ai inceput si campaniile pe YouTube – de obicei, campaniile desfasurate pe Display sau YT, inregistreaza mai putine conversii directe, dar sustin / ajuta campaniile pe Search: cineva vede reclama ta, poate nu e interesat fix in momentul respectiv de achizitie. Insa peste catva timp, atunci cand va avea nevoie de produsul / serviciul pe care il promovezi, isi va aminti de tine si te va cauta pe Google.ro;

    – Uita-te sa vezi cum au crescut cautarile pe brand-ul promovat;

    – Pentru continuitatea campaniei, foloseste listele de remarketing din campaniile de YT pentru a adresa mesaje specifice pe alte canale (ex: lista „Watched a video”).

    Mult succes!

  10. Buna Razvan!

    Iti recomand acest articol, te va ajuta la interpretarea indicatorilor din campaniile de YT: https://blog.2parale.ro/2014/02/ce-indicatori-urmarim-intr-o-campanie-youtube/

    Extra:

    – Ai putea sa te uiti in Analytics sa urmaresti, pe perioada campaniei, cat e procentul de new users – ar trebui sa fie in crestere, fiind vorba de un canal nou, atunci vei avea si public nou :);

    – Ai putea sa te uiti asupra campaniilor desfasurate in reteaua de search si sa vezi daca s-au inregistrat cresteri de cand ai inceput si campaniile pe YouTube – de obicei, campaniile desfasurate pe Display sau YT, inregistreaza mai putine conversii directe, dar sustin / ajuta campaniile pe Search: cineva vede reclama ta, poate nu e interesat fix in momentul respectiv de achizitie. Insa peste catva timp, atunci cand va avea nevoie de produsul / serviciul pe care il promovezi, isi va aminti de tine si te va cauta pe Google.ro;

    – Uita-te sa vezi cum au crescut cautarile pe brand-ul promovat;

    – Pentru continuitatea campaniei, foloseste listele de remarketing din campaniile de YT pentru a adresa mesaje specifice pe alte canale (ex: lista „Watched a video”).

    Mult succes!

  11. Multumesc Anca!

    Si eu ma gandeam la asta de vreo cateva zile dar nu stiam daca tehnic este posibil. Ma gandeam sa mai fac o lista de remarketing cu toti cei care au privit filmele. Daca am inteles bine mesajul tau, asa ceva este posibil.

    Voi crea lista „Watched a video”. O sa ma gandesc la ce pot folosi lista asta.

    Multumesc inca o data! O seara frumoasa!

  12. Multumesc Anca!

    Si eu ma gandeam la asta de vreo cateva zile dar nu stiam daca tehnic este posibil. Ma gandeam sa mai fac o lista de remarketing cu toti cei care au privit filmele. Daca am inteles bine mesajul tau, asa ceva este posibil.

    Voi crea lista „Watched a video”. O sa ma gandesc la ce pot folosi lista asta.

    Multumesc inca o data! O seara frumoasa!

  13. Voi la cat setati limita de vizionari? Eu am setat la 2 pe zi, dar ma gandesc ca este prea agresiv. Poate 3-4 pe saptamana ar fi mai potrivit.

    Astazi am trecut de 10.000 de vizionari 🙂

  14. Voi la cat setati limita de vizionari? Eu am setat la 2 pe zi, dar ma gandesc ca este prea agresiv. Poate 3-4 pe saptamana ar fi mai potrivit.

    Astazi am trecut de 10.000 de vizionari 🙂

  15. Buna Razvan!

    Setarea pentru numarul de vizionari depinde atat de buget, cat si de obiectivele campaniei. Cred ca tu singur poti sa decizi care sa fie limita, raspunsul meu in cazul acesta este depinde 🙂

    Trebuie sa te gandesti insa ca sunt foarte putini oameni care vizioneaza de mai multe ori acelasi filmulet, insa daca vrei sa fii super agresiv si sa te asiguri ca vei fi tinut minte, atunci poti sa setezi limita mai sus.

    Mult succes!

  16. Buna Razvan!

    Setarea pentru numarul de vizionari depinde atat de buget, cat si de obiectivele campaniei. Cred ca tu singur poti sa decizi care sa fie limita, raspunsul meu in cazul acesta este depinde 🙂

    Trebuie sa te gandesti insa ca sunt foarte putini oameni care vizioneaza de mai multe ori acelasi filmulet, insa daca vrei sa fii super agresiv si sa te asiguri ca vei fi tinut minte, atunci poti sa setezi limita mai sus.

    Mult succes!

  17. Buna Anca!

    Este vina mea ca nu am specificat: filmul este difuzat doar pt o lista de remarketing – pt oameni care deja au fost pe site dar nu au cumparat.

    Stiu ca pot fi super agresiv, dar nu stiu daca este bine – asta era intrebarea. Din experienta voastra, pt o campanie de remarketing unde afisam un film doar pentru clientii care deja au fost pe site dar nu au cumparat, ce numar de vizionari pe zi / saptamana este optim?

    Ca si buget nu este o problema, inca nu am atins bugetul maxim zilnic. Deci, pt moment, bugetul nu este o variabila.

  18. Buna Anca!

    Este vina mea ca nu am specificat: filmul este difuzat doar pt o lista de remarketing – pt oameni care deja au fost pe site dar nu au cumparat.

    Stiu ca pot fi super agresiv, dar nu stiu daca este bine – asta era intrebarea. Din experienta voastra, pt o campanie de remarketing unde afisam un film doar pentru clientii care deja au fost pe site dar nu au cumparat, ce numar de vizionari pe zi / saptamana este optim?

    Ca si buget nu este o problema, inca nu am atins bugetul maxim zilnic. Deci, pt moment, bugetul nu este o variabila.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>