Cum poti ajunge sa vinzi chiar maine prin afiliere? Un comision de 20% iti va asigura un numar semnificativ de afiliati?

Depinde. In marketingul afiliat nu exista retete de succes general valabile. Sunt  advertiseri care obtin chiar in a doua zi de la lansarea campaniei conversii prin afiliere, dar replicarea retetei lui nu asigura succesul. Pentru ca el depinde intotdeauna si de alti factori. Nu exista retete, insa, din experienta celor doi ani si 9 luni de la aparitia retelei, echipa 2Parale a adunat o serie de idei si recomandari utile celor care doresc sa profite de avantajele marketingului afiliat si sa lanseze o campanie.

O parte din ele sunt incluse in Ghidul advertiserului, un document realizat pentru a va ghida primii pasi in afiliere si in platforma. Intre timp au mai aparut schimbari in platforma, am invatat din experiente noi, motiv pentru care dorim sa il actualizam impreuna cu voi, dar si sa cream un mic ghid cu bune practici si recomandari pentru advertiserii din 2Parale.

Am reunit mai jos cateva sugestii care fructifica experienta echipei 2Parale pe diverse zone ce tin de marketingul afiliat, ne-am bucura sa completam lista impreuna. Este un articol lung, dar va asiguram ca merita citit&analizat.

1. Cum functioneaza afilierea

• Pentru inceput trebuie sa te asiguri ca intelegi cum functioneaza marketingul afiliat in general si 2Parale in particular. Ai la indemana o serie de resurse, de la prezentarile 2Parale la canalul dedicat YouTube/2Parale. Cea mai importanta ramane site-ul, iti recomandam sa parcurgi toate informatiile dedicate advertiserilor.

• In afiliere platesti doar pentru rezultate. Trebuie abordata ca un canal de vanzari, focusul e pe rezultate. Afilierea nu inseamna publicitate.

• Unul dintre cele mai importante principii in afiliere e ca formam o echipa: noi, 2Parale, advertiserii si afiliatii. O echipa al carei scop comun este sa castige mai mult. Succesul depinde de fiecare membru, castigam sau esuam impreuna, niciuna dintre parti nu este subordonata, niciuna nu este avantajata, niciuna nu face bani fara implicarea celorlalte. Este o relatie de business si asa trebuie tratata.

• Focusul unui afiliat e sa produca bani, sa genereze vanzari si conversii. Are nevoie de toate informatiile care ii pot fi utile in acest sens, ai grija sa ii raspunzi la mesaje, sa il informezi in legatura cu promotiile si noile produse, sa il ajuti cu uneltele de promovare necesare.

• Un afiliat nemultumit va promova tot mai putin sau deloc o campanie si de aceea este foarte important sa fiti corecti si sa derulati o colaborare pe baza de incredere.

• Afiliatii genereaza vanzari/actiuni, ceea ce inseamna ca toate comenzile valide inregistrate prin 2Parale sunt comisionabile, indiferent de tipul clientului. Nu conteaza daca tranzactiile au fost plasate de clienti noi, clienti vechi, distribuitori etc. Afiliatul stie ca si-a facut treaba si nu a primit nimic in schimb, este foarte posibil sa renunte la colaborarea cu tine. Pe termen lung, acest lucru e pagubos pentru advertiseri.

• De cele mai multe ori, rezultatele nu sunt imediate. E nevoie de timp in care afiliatii sa preia uneltele de promovare, sa inceapa optimizarea si sa livreze rezultate. E nevoie de timp si de optimizare continua din partea tuturor partilor implicate.

• Legat de punctul de mai sus, foarte util este feedback-ul afiliatilor si al echipei 2Parale. Pe baza experientei noastre se pot face optimizari astfel incat o campanie sa ajunga la rezultate bune.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>