La ultimul update al platformei 2Performant pe care ruleaza 2Parale, libraria care citea feed-urile de produse a fost inlocuita cu una mai bine testata, mai putin flexibila, mai corecta. Acest fapt a dus la imposibilitatea actualizarii unui procent relativ mic de feed-uri care erau codate eronat, din nestiinta sau neatentie. Vechea librarie incerca sa treaca peste aceste erori, insa cu pretul integritatii datelor subsecvente.

Feed-urile de produse sunt tipul de unealta care aduce cele mai mari rate de conversie in afiliere in general si in 2Parale in special, dupa cum pot confirma afiliatii care la folosesc. Insa conversiile pe care ele le genereaza sunt dependente de acuratetea datelor cuprinse in feed-uri, in special de stocul produselor si de actualizarea pretului, celelalte valori fiind, de cele mai multe ori, constante.

2Parale ofera advertiserilor suport pentru actualizarea automata a feed-urilor de produse, preluand automat de doua ori pe zi feed-ul oferit de acestia de la un URL predefinit in setarile campaniei. Feed-urile sunt, in esenta, niste fisiere CSV care contin pe fiecare rand informatiile despre cate un produs.

La fel ca orice format standard de fisier, CSV este unul destul de riguros. Pe langa asta, fiind un format foarte comun si intens uzitat, exista suficiente functii si librarii pentru o intreaga pleiada de limbaje de programare care pot asigura codarea si decodarea datelor in/din CSV.

Similar cu autorul acestui articol scris acum 6 ani, desi inca de o pregnanta actualitate, eu personal ridic intotdeauna o spranceana cand cineva imi spune ca si-a scris propriul parser CSV. Imi sunt complet neclare motivele pentru care ai ignora un set de functii gata scrise, corecte, testate si disponibile in mod gratuit, in favoarea unei bucati de cod scrisa (contra-cost, evident) de catre un programator care de multe ori nici macar nu a citit complet specificatiile formatului.

Calculatoarele functioneaza dupa niste algoritmi foarte clari, ceea ce le face – din fericire pentru umanitate, contrar unor scenarii de filme SF – insuficient de capabile sa tolereze inexactitatile si sa „invete” singure ce e de facut. Se bazeaza pe oameni sau pe alte calculatoare sa respecte niste protocoale bine determinate. De aceea, la parcurgerea unui fisier CSV, de exemplu, un caracter ” in plus determina erori cascadate care fac imposibila trecerea mai departe. Ganditi-va la analogia cu semafoarele din intersectii: cum ar fi ca unele masini sa incetineasca la culoarea rosie, dar sa traverseze nestingherite intersectia, provocant accidente care ar bloca-o complet.

Revenind la 2Parale… Intrucat noi nu avem acces direct la scripturile care compun feed-urile de produse din site-urile advertiserilor, ne este imposibil sa corectam continutul lor, iar feed-urile ajung neactualizate si neconforme cu realitatea din site-urile advertiserilor vizati.

Apelam, asadar, la toti advertiserii sa verifice daca feed-urile lor definite in platforma 2Parale se updateaza automat de 2 ori pe zi. De asemenea, ii rugam pe afiliatii care folosesc feed-uri de produse sa atraga atentia advertiserilor in momentul in care observa ca feed-urile lor nu se actualizeaza automat.

Astfel speram ca intregul ecosistem sa functioneze cu un randament maxim si toata lumea sa castige cat mai multi bani.

  1. Interesant … cu toate astea advertiserii nu raspund niciodata Am trimis ultimele 3 mesaje exact pe motivul lipsei de acuratete a produselor in feed …. Si am renuntat si la produselor lor

  2. Advertiserii interesati sa vanda reactioneaza si se implica. Acesta este si rolul unui astfel de articol, sa ii determinam sa vina cu unelte de promovare eficiente si utile afiliatilor. Si multi inteleg si se adapteaza. Ne vom concentra in continuare in aceasta directie, iar sprijinul vostru ar fi binevenit pentru a ajunge mai rapid la rezultate mai bune.

  3. Suna ciudat expresia „advertiseri interesati sa vanda” banuiesc ca d-aia sunt aici . E laudabila intentia voastra subtila dar pana la o educatie in afiliere si pentru advertiseri e cale lunga …Modul acesta precar de management al unei campanii din partea lor te face doar sa te implici tot mai putini .
    E o diferenta enorma intre noi si civilizatie unde ei inteleg situatia de win-win
    „We do get lots of traffic and sales from the listed sites so it could be a good time also to work on new partnerships together, such as setting up deals with increased commission in return”

  4. @Andreea

    O automatizare 100% nu este posibila, ai insa mai multe optiuni de ajutor:
    – sa folosesti API-ul 2Parale, de exemplu,
    – daca utilizezi WordPress, poti instala plugin-ul 2PPI care permite importul mai usor de produse din feed-urile advertiserilor.

    Revin si cu rugamintea de a ne scrie pe suport (at) 2parale.ro, pentru mai multa eficienta in comunicare. Multumesc.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>