Nu cred ca e ceva nou ca in Google AdWords functioneaza nisele si micronisele. Cu cat te adresezi unui public specific, ai o reclama cat mai apropiata de nevoia acelui public si il trimiti pe o pagina unde respecti promisiunea facuta in reclama, cu atat sunt mai mari sansele sa convertesti.

O nisa inseamna o un segment de piata care nu este exploatat suficient, in care concurenta este mica, dar exista cerere suficienta incat sa fie profitabila. O micronisa este un subsegment al unei nise.

Sa spunem ca avem de promovat un client din zona imobiliara. In primul rand ne intrebam care sunt criteriile dupa care o persoana si-ar cumpara un imobil. Primele care-mi vin in cap acum sunt:

– tipul imobilului (apartament, garsoniera, casa, vila),

– numarul de camere,

– zona,

– pretul,

– metri patrati,

– anul fabricatiei,

– etaj.

Prima intrebare este daca numarul de camere reprezinta sau nu o nisa/micronisa. Pentru a imi da seama de acest lucru, am folosit Google AdWords Keyword Tool si am descoperit ca, lunar, din Romania sunt 27.100 de cautari, iar competitia este medie.

Mai departe am facut o cautare folosind AdWords Ad Preview Tool, pentru a vedea exact concurenta pe aceasta sintagma:

 

Am subliniat cu verde reclamele AdWords unde se pune accent pe 3 camere. Acest lucru imi indica faptul ca aceste persoane liciteaza pe fraza apartamente 3 camere. O alta metoda pentru a sti sigur daca ei liciteaza este sa vedem care este pagina destinatie a acestor reclame. Daca este o pagina filtrata dupa criteriul 3 camere, atunci in mod cert sunt concurenti pe aceasta sintagma.

Dupa scurta analiza facuta, apartamente 3 camere este o nisa, dar nu una profitabila. Aceasta pentru ca voi concura in mod direct pe aceasta fraza cu cel putin 5 concurenti din AdWords. Un al doilea motiv pentru care nu cred ca ar fi profitabil este faptul ca cineva care cauta apartamente 3 camere nu ne spune in mod expres daca vrea sa cumpare/vanda/inchirieze si nu vom sti catre ce pagina din site sa trimitem acest public.

Alegerea unei micronise

O micronisa ar fi cautarea dupa zona/cartier. Pentru cautarea apartamente Iuliu Maniu, Google AdWords Keyword Tool nu ne afiseaza volumul de cautari, dar cu siguranta sunt cautari. Pentru aceasta fraza avem urmatorii concurenti:

 

Observam ca este doar un singur advertiser care foloseste zona in reclama text. In plus, cel mai important este sa ne gandim la nevoia persoanei care cauta. Apoi sa venim cu solutia.

Persoanele care stiu zona unde doresc sa achizitioneze un apartament sunt mai hotarate ca vor un apartament decat persoanele care cauta un apartament cu 3 camere.

Zona este un criteriu sensibil pentru o persoana care urmeaza sa-si cumpere apartament. O persoana care are buget de 100.000 euro nu va fi niciodata interesata de un apartament intr-o zona mai slab cotata, in timp ce o persoana care are un buget de 40.000 nu va cauta apartament intr-o zona centrala. Folosirea zonei ne spune cate ceva si despre bugetul persoanei.

Daca pentru cautarea apartamente iuliu maniu vom folosi sitelink-uri precum garsoniere | apartamente 2 camere | apartamente 3 camere este ca si cum am licita pe sintagmele garsoniere iuliu maniu, apartamente 2 camere iuliu maniu, apartamente 3 camere iuliu maniu si ii putem trimite pe pagina cu filtrul corespunzator aplicat.

Pentru a descoperi cat mai multe nise si micronise cu potential, recomandarea mea este sa ai in permanenta o campanie de test cu acest obiectiv. Campania respectiva trebuie sa contina cuvinte cheie de tip broad match modifier de preferabil (sau chiar broad daca bugetul este mai mare), dupa care sa analizam frazele din care ajung vizitatorii pe site-ul nostru. Urmeaza apoi sa regrupam in functie de volumul de trafic primit, precum si in functie de rata de conversie din aceste cuvinte cheie.

In orice business exista nise si micronise. Acestea trebuie doar gasite. Spre exemplu, pentru categoria Fashion cateva micronise ar fi blugi skinny barbati, blugi rupti barbati, blugi stramti barbati etc. In zona de credite, o micronisa ar fi credit doar cu buletinul, in timp ce pe segmentul IT&C categoria masini de spalat ar fi masini de spalat frontale, masini de spalat cu uscator de rufe, masini de spalat automate etc.

Tu ce experienta ai cu nisele sau micronisele si promovarea prin AdWords?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>