succes pasiIn prezent, titlul de specialist este greu de obtinut pe piata autohtona, fie ca vorbim de domeniul marketingului, PR-ului sau al advertisingului. Drumul pana la punctul in care recunoasterea vine aproape pe toate planurile este lung si anevoios, asezonat atat cu reusite, cat si cu esecuri, cu cresteri constante, dar si cu momente de declin.

Cred ca se poate afirma fara prea multa ezitare ca adevaratul metric al succesului profesional este felul in care reusesti sa treci peste nereusite, invatand din greseli si continuandu-ti activitatea la cele mai inalte standarde ale performantei, dar si modul in care continui sa actionezi cu mintea cat mai limpede dupa un succes rasunator, fara sa te lasi sedus de betia acestuia.

Insa nimeni nu poate atinge acel succes in cariera fara pasiune fata de ceea ce face. Pasiunea pentru lucrurile pe care le realizezi reprezinta, in opinie personala, elementul cheie ce face diferenta intre un job obisnuit, aproape comun, ce nu iti prezinta provocari si o cariera care iti aduce doar satfisfactii.

Pe mine, pasiunea pentru ceea ce fac m-a gasit intamplator. A fost un lucru neasteptat, intr-un moment potrivit insa, deschizandu-mi ochii asupra unei lumi noi, plina de realizari si succese personale si profesionale. Este vorba de Google AdWords, latura PPC marketing-ului in care acum tind catre succes si implinire profesionala. Cred ca as minti daca as spune ca nu imi doresc aceasta titulatura de specialist. Si nu doar o descriere trecatoare a activitatii mele intr-un oarecare CV, ci o experienta ce poate fi masurata in fapte si nu in vorbe. Chiar daca mai sunt multe lucruri de spus si de facut pana atunci, experienta de pana acum m-a invatat ca anumite lucruri aplicate corect si consecvent iti pot aduce mult mai devreme reusitele de care vorbeam.

Nu cred ca putem vorbi de reguli stricte de conduita profesionala, ce pot fi aplicate fara ezitare in oricare domeniu, insa putem vorbi de anumite sfaturi profesionale ce iti pot creste performanta, pentru ca doar o educare a comportamentului in cariera iti poate aduce succesul scontat.

In tot acest timp, pe care l-am petrecut alaturi de specialisti si profesionalisti ai marketing-ului, indiferent de latura sa, am furat anumite asa-zise reguli pe care le-am aplicat si care m-au ajutat sa imi sporesc performanta si sunt sigura ca pot fi folositoare oricui isi doreste acest lucru:

1. Seteaza-ti de la bun inceput obiectivele

Atunci cand momentul de final nu este nici macar in plan, nimeni nu stie unde trebuie sa ajunga, iar aceasta stare poate genera haos. Fie ca este vorba de un singur om sau de o intreaga echipa, este foarte important sa se stie inca de la inceput unde se doreste sa se ajunga. Cred ca este foarte important sa stii ce vrei sa realizezi, pentru ca in acest fel pasii ce trebuie urmati pana in acel moment sunt mult mai usor de urmarit si indeplinit.

2. Fii organizat

Munca amestecata nu face bine nimanui. Ramai in urma, pierzi legaturi si omiti puncte ce trebuie bifate. Acest tip de comportament apare cu precadere atunci cand te afli intr-o perioada aglomerata sau pur si simplu ai foarte multe idei pe care tinzi sa le pui in practica in acelasi tip. Cel mai bun sfat pe care l-am primit eu: ia-le pe rand. Poti sa pornesti cu prioritatile, dar nu te intrerupe. Continua pasii, urmarind un fir logic al lucrurilor pe care iti doresti sa le faci si vei vedea ca problemele se vor rezolva mult mai rapid si cu o rata mai mare de reusita ;).

3. Fa-ti un plan de actiune

Daca descoperi ca anumite reguli de optimizare a procesului de munca pe care le-ai implementat ti-au crescut productivitatea, continua sa le aplici. Fii consecvent si continua actiunile ce ti-au adus beneficii si nu le abandona din lipsa de timp sau atunci cand esti presat de deadline-uri. Impune-ti aceste reguli de administrare pe care sa le urmezi constant, iar dupa un timp vei vedea ca acesti pasi ti-au castigat timp de actiune pretios.

4. Incepe un lucru atunci cand stii ca poate fi implementat

Sunt multe proiecte ce par extrem de interesante si atractive, indiferent de ce iti doresti tu sa faci. Dar nimanui nu ii place sa munceasca degeaba sau sa realizeze ca tot efortul depus pana la un anumit moment pentru o idee a fost in zadar. Pe cat posibil, fa o analiza a ceea ce iti doresti sa realizezi si evita actiunile ce nu pot fi definite concret. Mai bine incepi un lucru de care esti sigur ca poate fi implementat si astepti si studiezi fezabilitatea unor proiecte interesante decat sa irosesti efort si resurse in actiuni ce nu se vor concretiza.

5. Invata in permanenta

Este foarte important sa continui procesul de invatare, indiferent de domeniul in care activezi. Lucrurile au obiceiul de a se schimba constant si tu trebuie sa tii pasul. Citeste carti de specialitate, urmareste site-uri din domeniu si citeste articolele pe care le promoveaza, fii mereu in cautare de sugestii, cum sunt cele de aici – cum inveti SEO si PPC.

Mergi la evenimentele ce te intereseaza si discuta cu oameni din domeniu ce au trecut prin ce treci tu acum. Castiga din experienta lor si personalizeaza sfaturile si expertiza lor pe activitatea ta. Participa la training-uri sau workshop-uri care sa te ajute sa te dezvolti profesional si care iti faciliteaza interactiunea cu oameni de la care ai mereu ce invata. Tot ceea ce vei invata va putea fi pus in aplicare la un moment dat si cu siguranta ca te vor ajuta in atingerea performantei de care vorbeam.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>