Pana acum, formula de calcul a pozitiei unui anunt Google AdWords pe search era compusa din doi factori esentiali: max CPC si Quality Score. Recent, Google a anuntat introducerea unui al treilea factor in determinarea AdRank-ului : extensiile de anunturi.

Ce efecte va avea aceasta schimbare?

• modificari ale CPC-ului mediu: un cost per click mai mic pentru anunturile care sunt insotite de extensii foarte relevante, un cost per click mai mare pentru anunturile care nu beneficiaza de asa ceva,

in cazul in care 2 anunturi au aceleasi sanse sa apara pe o anumita pozitie, Google va lua in calcul si relevanta extensiilor => castiga anuntul ale carui extensii par a avea un impact pozitiv mai mare asupra userului,

pozitia anuntului va avea un rol si mai important in afisarea extensiilor: fara un scor de calitate bun si un max CPC acceptabil, extensiile nu mai au nicio sansa sa fie afisate alaturi de anunturi.

Importanta extensiilor de anunturigoogle adrank

Exista mai multe tipuri de extensii de anunturi: sitelinks, extensii de locatie, telefon, extensii sociale, etc.

Pentru a se determina impactul pozitiv al unei extensii asupra unui user care cauta  pe Google, se va lua in considerare relevanta extensiei, rata de click si beneficiul pe care il aduce userului:

– sitelink-urile  il ajuta sa acceseze alte parti ale site-ului,
– afisarea numarul de telefon ii permite sa formeze numarul direct,
– adresa ii arata pozitia pe harta,
– extensia sociala include date din reteaua Google+.

Cu cat anuntul e mai util pentru user, cu atat costurile advertiserului vor fi mai mici – un plus pentru user, un plus pentru advertiser. Ca si pana acum, Google pune accent pe imbunatatirea experientei userului pe motorul de cautare, atat in cazul rezultatelor platite, cat si in cazul celor organice.

De exemplu, unei persoane care cauta „centru constatari daune” de pe mobil, i-ar fi utila o extensie cu numarul de telefon sau chiar adresa asiguratorului de care are nevoie. In schimb, userilor nehotarati care cauta informatii despre o anumita categorie de produse, le-ar fi mai folositor sa le apara sitelink-uri cu subdiviziuni ale acelei categorii + o extensie de opinie (review), pentru a-i ajuta sa ia o decizie.

Prin urmare, daca anuntul ofera utilizatorilor ceea ce au nevoie, Google ofera advertiserilor ceea ce isi doresc: o pozitie mai buna si o vizibilitate mai mare.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>