alin stan

Alin Stan – OalaCuBunatati

Este joi si echipa OalaCuBunatati se pregateste de ziua cu cele mai multe comenzi din saptamana. Ziua incepe undeva in zori, la ora 5, cand bucatarii si tot personalul pregatesc produsele pentru prima transa de livrari. Salata de  boeuf, ciorba de vacuta si sarmalele din porc sunt preferatele cumparatorilor si totul trebuie sa fie proaspat. Si gustos.

Ceea ce face special acest episod este ca totul se petrece online ca business si proces de achizitie. Si functioneaza? Cumpara romanii online tavi de placinta si sarmale? Alin Stan, specialist e-commerce la OalaCuBunatati, ne dezvaluie din culisele unui business online de food.

Special pentru afiliatii 2Parale, ne spune inclusiv cum se cumpara online mancare gatita si cum poti promova astfel de produse pe Facebook, AdWords si prin continut. Informatii utile, mai ales ca OalaCuBunatati a marit comisionul la 10%, perioada de recurenta la 3 luni si pluseaza cu 300 de euro pentru cei mai buni 2 afiliati.

2Parale: Cum s-au modificat comportamentul de cumparare si mentalitatea clientilor de cand ati inceput business-ul? 

Alin Stan: Mentalitatea cumparatorului este aceeasi, practic, decizia de a accepta si de a depasi anumite prejudecati s-a schimbat. Clientii au stiut mereu valoarea timpului si au imbratisat inca din prima clipa acest concept. Desi par a fi multe bariere, intrebarea este, cred eu, una simpla: „Oare cat valoreaza timpul meu?”

2Parale: Ce tip de public vizati si care sunt avantajele pe care le aduceti pentru ei?

Alin Stan: Inca de la inceput am dorit ca produsul nostru sa fie destinat familiilor ce doresc o masa gustoasa, traditionala si in care pot avea incredere in orice moment, sa fie cat mai departe de definitia de „catering” si cat mai aproape de ideea de „mancare gatita special pentru tine”. Am redefinit, credem noi, perceptia despre mancarea gatita livrata acasa si am construit un set de servicii impecabile la care am adaugat gustul pe care toti il recunoastem inca din copilarie.

2Parale: Cum decurge o zi de livrari?

Alin Stan: Intrucat toate bunatatile sunt gatite exclusiv la comanda si pentru fiecare client in parte, ziua de livrari incepe indata ce prima transa este gata (aproximativ ora 12). Bucatarii OalaCuBunatati ajung la 5 dimineata pentru a gati totul proaspat si pentru a avea timpul necesar pregatirii transei 2. Avem un mare avantaj ca am decis inca de la inceput sa preluam doar comenzi online care acum se imbina perfect cu operarea, livrarile si bucataria pentru a constitui un proces ce functioneaza perfect. Am eliminat in acest fel 99% din erorile ce pot aparea, in general, in acest domeniu. Ne dorim in a construi un concept impecabil care sa iti ofere exact ceea ce iti doresti: timp.

2Parale: Cum caracterizati piata pe care activati?

Alin Stan: Ca un copil ce a trecut de primii doi ani si acum se bucura de multitudinea posibilitatilor. Este o piata tanara ce ne solicita o implicare „pro bono” in foarte multe cazuri. A fost o piata ce a avut mult de suferit in trecut, iar acum este in proces de refacere. Credem noi ca elementul important intr-o astfel de colaborare este lipsa surprizelor si increderea 100% in momentul plasarii comenzii.

2Parale: Ce evolutie ati avut de la lansarea conceptului? Ce asteptari aveti in acest an la nivel de business?

Alin Stan: In 2012 am crescut cu 445% fata de anul 2011, iar in anul 2013 cu 277% fata de anul precedent. Anul 2014 promite un an cu o crestere de 88% si un boom neestimat in recurenta comenzilor. Credem ca anul acesta vom avea parte de stabilizarea completa a comenzilor si a cifrei.

Afiliere: Pana la 12 comisioane/client, din recurenta

2Parale: De ce ar trebui sa va promoveze afiliatii 2Parale?

Alin Stan: In primul rand recomand acest program tuturor afiliatilor ce isi doresc constanta in incasarea comisioanelor si pentru ca este o piata noua ce iti ofera posibilitati ce inca nici noi nu le-am explorat. In acelasi timp, afiliatul isi poate aduce contributia intr-un domeniu nou, care ii poate aduce comisioane neinregistrate vreodata in domeniul Food.

Un alt motiv extrem de important, cred eu, este recurenta comenzilor. Indata ce afiliatul a adus un client nou, el are siguranta ca acesta va plasa cel putin saptamanal comenzi, iar modificarea cookie-ului dintr-o luna in 3 luni ii ofera posibilitatea inregistrarii a 12 comisioane in urma aceluiasi client. In plus, in urma discutiilor cu afiliatii, am marit comisionul de la 7% la 10%, ceea ce a crescut semnificativ castigul tuturor.

oalacubunatatiOalaCuBunatati

  • 2011, anul lansarii,
  • + 277% crestere in 2013,
  • 10% comision vanzare,
  • 3 luni recurenta.
  • 300 euro bonus pentru cele mai multe vanzari valide generate in perioada 19 februarie – 30 martie, astfel:
    200 euro – Loc 1, 100 euro – Loc 2.
  • 100% comisioane aprobate decembrie.

2Parale: Ce modalitati de promovare recomandati afiliatilor care vor sa vanda mai mult in programul vostru de afiliere?

Alin Stan: Cum spuneam si mai devreme, am explorat probabil doar 20-30% din posibilitatile de promovare, ceea ce ofera un plus de creatie fata de alte domenii. Statistic vorbind, pentru noi, cel mai important referrer este newsletterul. In acelasi timp, promovarea pe Facebook si AdWords a dat rezultate remarcabile.

Obiceiuri cumparare OalaCuBunatati

Top 5 produse comandate: salata de  boeuf, ciorba de vacuta, sarmalute din porc, supa de pui cu galuste, ciorba de perisoare,

Recurenta comenzilor: saptamanala,

Valoarea cosului mediu, luni-miercuri: 140 lei,

Valoarea cosului mediu, joi – vineri: 220 lei,

• Top zile in functie de volumul comenzilor: joi, luni, miercuri, vineri, marti.

• Top luni in functie de volumul comenzilor: decembrie, aprilie, martie, noiembrie, februarie.

Profilul general al clientilor

•  Familii cu copii,

•  Varsta preponderenta 26-45 ani,

•  Preocupati de alimentatie, fara a exagera.

Recomandari promovare

•  Rata de conversie conform Google Analytics (medie ultimele 12 luni): 3,28%.

•  OalaCuBunatati a renuntat la AdWords si Facebook Ads pentru a permite afiliatilor sa se concentreze pe aceste tipuri de promovare.

•  Nu se preiau comenzi telefonice.

Recomandari Facebook Ads

•  Varsta public: 26-45 ani.

•  Zone: Bucuresti, Otopeni, Corbeanca, Pipera, Voluntari.

Recomandari Google AdWords

As incepe prin faptul ca acest concept difera de livrarea clasica de mancare, fie ea romaneasca, chinezeasca, pizza etc. Nu as recomanda promovarea pe cuvinte cheie precum „livrare mancare”, „mancare la domiciliu”, „mancare rapida” etc., ci as recomanda un set oarecum special, dupa cum se vede mai jos.
Alin Stan

• Cuvinte cheie sugerate:

  • mancare la oala
  • livrare mancare gatita
  • mancare la comanda
  • mancare parastas/ pomana ++
  • catering la oala
  • mancare romaneasca livrare
  • mancare zi de nastere.

• Experienta advertiserului i-a aratat ca promovarea functioneaza si pe anunturi de cuvinte cheie legate partial de profilul clientilor : „gradinite”, „mancaruri recomandate copiilor”, „lectii pian copii”.

Recomandari continut&comunitati

Am mare incredere in comunitatile de nisa de la noi. Au o putere foarte mare de a influenta in orice directie si de a face vanzari constante. As lasa la latitudinea celor ce si-au construit comunitatea sa decida ce metoda li se aplica cel mai bine, dar as putea oferi o idee: puterea influencer-ului este de 10 ori mai mare intr-un domeniu subiectiv, precum este cel de food.

Alin Stan.

Spor la conversii advertiserului si tuturor afiliatilor din campanie! Daca nu colaborati inca, e un moment bun sa aplicati la programul de afiliere OalaCuBunatati. 

  1. mersi pt rapsuns. am vazut deja dupa ce am explorat siteul mai atent. sper sa fie ok. deja am lansat pe orbita primul articol :). vor urma si altele.

  2. mersi pt rapsuns. am vazut deja dupa ce am explorat siteul mai atent. sper sa fie ok. deja am lansat pe orbita primul articol :). vor urma si altele.

  3. Am interactionat si eu cu domnul Alin Stan foarte recent (inclusiv azi), aveam nevoie de niste bannere pentru un website cu petreceri pentru copii.
    Raspunsul a fost aproape instantaneu, imi doresc faptul ca toti partenerii mei de afaceri sa fie ca domnul de la Alin Stan, atunci mica mea firmulita ar progresa.
    Felicitari pentru implicare!
    Si nu mai aratati poze cu mancare, si asa nevasta ma cearta ca m-am ingrasat! 🙂

  4. Am interactionat si eu cu domnul Alin Stan foarte recent (inclusiv azi), aveam nevoie de niste bannere pentru un website cu petreceri pentru copii.
    Raspunsul a fost aproape instantaneu, imi doresc faptul ca toti partenerii mei de afaceri sa fie ca domnul de la Alin Stan, atunci mica mea firmulita ar progresa.
    Felicitari pentru implicare!
    Si nu mai aratati poze cu mancare, si asa nevasta ma cearta ca m-am ingrasat! 🙂

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>