Saptamana trecuta am luat contact direct cu multi jucatori din industria turismului, la Romanian Digital Travel, eveniment unde am sustinut si doua prezentari. In ziua conferintei am subliniat importanta remarketing-ului in turism, iar la workshop am venit cu sugestii pentru Google AdWords de 5 margarete. Pentru cei care nu au reusit sa ajunga la eveniment sau sa isi ia notite, am cateva idei de pus in practica in promovarea unui site de turism.

Remarketingul in turism

Atunci cand vine vorba de alegerea unui hotel sau a unui sejur in care sa mergem in vacanta, perioada de timp in care luam decizia este destul de mare. Se spune ca exista 7 pasi prin care trecem atunci cand dorim sa mergem intr-o vacanta. Acestia sunt:

1. Inspiratie

2. Research

3. Planificare

4. Validare

5. Rezervare

6. Vacanta efectiva

7.  Sharing.

Acesti pasi se repeta de fiecare data cand alegem sa mergem intr-un sejur. Ideal ar fi ca noi sa ajungem la utilizatori, prin campaniile noastre de promovare, cand acestia sunt in pasul 4 si cat mai aproape de pasul 5. Cert este ca vom ajunge la acestia in toti pasii de la 1 la 5, deoarece timpul de decizie cand vine vorba de o vacanta este unul destul de mare. Uneori poate fi vorba chiar de luni.

Stiind ca o agentie de turism, pensiune sau hotel ajunge la publicul sau tinta inca din stadiul de inspiratie, atunci este important sa ramanem in mintea publicului tinta in tot acest proces.

Promovarea online a turismului din Romania se confrunta cu doua probleme principale, din punctul meu de vedere:

– decizia de achizitie se ia de cele mai multe ori telefonic,

– Booking.com este un gigant cu care este greu sa concurezi.

Conversiile se fac telefonic

Se pare ca romanului ii place sa sune atunci cand vine vorba de o rezervare la hotel, pensiune sau chiar si atunci cand vine vorba de achizitia unui pachet printr-o agentie. Asa ne-am obisnuit si nu risca nimeni sa faca o campanie care sa incurajeze achizitia sau rezervarea online. Spre exemplu, atunci cand se rezerva un hotel / pensiune din Romania, se suna pentru a intreba daca mai sunt camere disponibile, daca exista locuri de parcare, daca e departe de mare etc.

O solutie pentru aceasta problema ar fi masurarea apelurilor telefonice care vin din AdWords, macar la un nivel de baza. Va fi greu sa stim care campanie sau ce cuvinte cheie au adus cele mai multe apeluri, dar vom sti cu certitudine cat de bine functioneaza AdWords si ce procent din totalul de rezervari vine din acest canal. Se poate apoi extinde aceasta metoda pe campaniile care trimit cel mai mult trafic, pentru a vedea daca exista o corelatie intre trafic si apeluri / rezervari.

Noi, echipa de Pay Per Click de la 2Parale, facem acest lucru si lucram cu un Google Spreedsheet in care clientul introduce pentru fiecare zi numarul de apeluri si numarul de conversii (rezervari in cazul de fata) realizate prin „telefonul rosu”. Este foarte important sa masuram rezultatele atunci cand investim intr-un canal de promovare.

Cum te ajuta Booking.com in propria promovare

Booking.com este un player de top in industria turismului, care ii „incurca” pe toti cei mici. Pe de alta parte, ce recomand eu este sa analizam ce face Booking.com si sa ne punem intrebari precum:

– cum face Booking.com astfel incat vad hotelurile la care m-am uitat imediat dupa ce plec de pe site?

– pentru cat timp ma urmareste remarketing-ul?

– cand incepe sa-mi livreze altceva?

– ce scoate in evidenta in reclame Booking?

Eu sunt adeptul analizarii concurentilor mari si puternici, deoarece acestia investesc multi bani in publicitate si marketing. Tot timpul vom avea de invatat de la ei.

Pornind de la aceste doua probleme, remarketing-ul poate rezolva o mare parte. Consider ca este esential ca brandul nostru sa fie cat mai vizibil online in toti acei pasi prin care trece cineva atunci cand doreste sa mearga in vacanta. Brandul va ramane astfel in mintea vizitatorilor, iar atunci cand au cu adevarat nevoie fie vor suna, fie vor intra direct pe site. Mai mult decat atat, cred ca pe hoteluri le ajuta acest remarketing, chiar si atunci cand decizia se ia pe Booking. Spun acest lucru deoarece decizia va fi mai usoara daca o persoana, in timp ce analizeaza mai multe hoteluri de pe Booking, vede unul care ii suna cunoscut.

Mai jos este prezentarea sustinuta la Digital Travel Conference, care arata modul in care mi-am cautat eu hotel pentru China si cum Booking.com face o treaba nemaipomenita de la care poate invata orice jucator mic sau mare din industrie.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>