– Cum te numesti?

– Sonia.

– Sonia, vrei sa fii sotia mea?

Asa incepea prezentarea mult asteptatului Neil Patel din cadrul GPeC Summit care a avut in aceasta saptamana. O vezi pe strada pentru prima data, o intrebi cum o cheama apoi o intrebi daca se casatoreste cu tine. Amuzant este ca raspunsul Soniei (un participant din sala) catre Neil a fost un da destul de ferm. A fost, evident, in gluma 🙂

Prezentarea lui Neil a fost una foarte buna si de mult bun simt. Scriam si eu pe la inceputul anului despre asteptarile pe care ar trebui sa le avem atunci cand obiectivul nostru este sa fim pe locul 1 in Google.

Asocierea pe care a facut-o Neil este foarte buna. Relatia dintre un business si clientul sau este similara cu casatoria. Nu se construieste imediat, ci necesita timp si incredere. Neil ne-a spus ca tendinta magazinelor este sa forteze vizitatorii sa cumpere inca de la prima vizita. Ceea ce este gresit. Ar trebui in primul rand sa cucerim vizitatorul respectiv, apoi sa-l indrumam cu pasi mici spre vanzare.

Pornind de la ce a spus Neil, o idee este ca un magazin de IT & C sa-si ajute vizitatorii sa achizitioneze produsul mai usor. Spre exemplu, pe categoria de masini de spalat ar putea aparea discret un popup sau un buton care odata apasat sa intrebe utilizatorul mai multe detalii despre nevoia sa:
– de ce urmeaza sa-si achizitioneze masina de spalat? (se muta intr-un apartament nou, face upgrade)
– cat de mare este spatiul unde isi va instala masina de spalat?
– cati membri are familia / de cate ori spala pe saptamana?
– ce buget este dispus sa investeasca intr-o masina de spalat?

Iar in functie de aceste intrebari sa afiseze produsele cat mai apropiate nevoii sale. Mai mult decat atat, daca isi vor da numele si prenumele vor primi prin email un ghid complet despre cum sa-si aleaga masina de spalat.

O astfel de abordare ar ajuta magazinul respectiv nu doar sa se diferentieze ci si sa arate vizitatorului ca incearca sa-i inteleaga nevoia. Mai mult decat atat, incercam sa stabilim o relatie intre vizitator si brand in loc sa-l facem sa cumpere doar pe baza de pretul produsului.

Un tool care ne ajuta sa facem acest lucru usor este Marketizator.

O intrebare din public a fost ce anume l-a motivat pe Neil sa ajunga unde este acum. Raspunsul sau a fost simplu dar a detaliat ulterior: de mic si-a dorit sa ajunga „putred de bogat”. A muncit din greu sa ajunga acolo, reusind inca de la 16 ani sa castige 20,000$ / luna.

Mi-a mai placut mult si prezentarea lui Craig Sullivan despre cat de importanta este testarea site-ului. Este important sa ne bazam pe ce cred vizitatorii despre site-ul nostru si cat de usor gasesc ceea ce-si doresc, nu ce parere avem noi despre site-ul nostru. Iar acest lucru se face prin testarea in mod constant a paginilor importante din site.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>