Ce este bounce rate-ul?

Conform lui Google, Bounce Rate-ul reprezinta procentajul din sesiunile cu o singura pagina (de ex.,  sesiunile in care persoana a parasit site-ul dvs. de la pagina de intrare, fara a interactiona cu aceasta).

Concret, aceasta metrica ne spune care este calitatea vizitatorilor ajunsi pe site. Cu cat bounce rate-ul este mai mare, cu atat calitatea acestora este mai slaba – inseamna ca au ajuns pe site si au plecat fara sa mai analizeze alta pagina.

Atunci cand site-ul este format dintr-o singura pagina, sau promovam landing page-uri, bounce rate-ul este normal sa fie mai mare. Asta deoarece dam vizitatorilor doar o singura optiune: sa plece de pe site dupa ce analizeaza continutul.

Cand analizez bounce rate-ul?

La bounce rate, dar si la timpul petrecut pe site / pagina, ma uit atunci cand rulez campanii platite si nu am inca nicio conversie. Pana sa inregistram conversii aceasta metrica mi se pare foarte utila.

Cum analizez bounce rate-ul?

Asa cum spuneam mai sus, bounce rate-ul trebuie in primul rand sa fie cat mai mic. Insa este important sa-l analizam impreuna cu alte metrici. Daca vorbim de campanii AdWords pe search, atunci ar trebui analizat impreuna cu cuvintele cheie. Pentru campaniile de display, e important sa analizam la nivel de plasamente bounce rate-ul. Ce fac eu este sa incerc sursa bounce rate-ului „ideal” sau de unde am cel mai mic bounce rate. Pentru campaniile de search, incerc sa vad care au fost cuvintele cheie care au trimis traficul cu bounce rate-ul cel mai mic, apoi incerc sa-mi dau seama de ce alte cuvinte cheie au un bounce rate mare. Similar cu plasamentele pentru campaniile de display.

Mai putem analiza bounce rate-ul la nivel de oras insa de cele mai multe ori nu este o diferenta mare. Insa daca vedem un bounce rate ridicat pentru anumite orase este datorat comportamentului online versus offline din anumite zone.

Eu ma uit la aceasta metrica pana in momentul in care incep sa am conversii. Din acel moment, ma uit mai putin la bounce rate si incerc sa ma concentrez pe conversii.

Tu cum analizezi bounce rate-ul?

  1. Salut,

    Eu vedeam bounce rate-ul drept un idicator de calitate al landig page-ului, invers proportional cu rata de conversie a paginii. E ceva ce imi scapa din ecuatia asta?

    Pe de alta parte, imi poti spune care este, dupa parerea ta, un bounce rate decent pentru un LP in domeniul B2B? Sa stiu cu ce compar. Eu in acest moment (cu keyword-ul principal setat cu broad modifier am aproximativ 70% bounce).

    Multumesc!

  2. Salut,

    Eu vedeam bounce rate-ul drept un idicator de calitate al landig page-ului, invers proportional cu rata de conversie a paginii. E ceva ce imi scapa din ecuatia asta?

    Pe de alta parte, imi poti spune care este, dupa parerea ta, un bounce rate decent pentru un LP in domeniul B2B? Sa stiu cu ce compar. Eu in acest moment (cu keyword-ul principal setat cu broad modifier am aproximativ 70% bounce).

    Multumesc!

  3. Depinde si in ce pagina se trimite traficul, deoarece daca avem cuvinte cheie targetate la nivel de produs si un anunt specific, atunci este normal sa ai un bouce ridicat deoarece interesul vizitatorului este foarte ridicat doar pentru acel produs si nu pentru altele din site.

  4. Depinde si in ce pagina se trimite traficul, deoarece daca avem cuvinte cheie targetate la nivel de produs si un anunt specific, atunci este normal sa ai un bouce ridicat deoarece interesul vizitatorului este foarte ridicat doar pentru acel produs si nu pentru altele din site.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>