Să spunem că ai un site în care ai investit foarte mult. Vinzi o gamă largă de produse la preţuri competitive și nici la capitolul design nu stai foarte rău. Cu toate astea, sunt şanse foarte mari ca omul care tocmai a intrat la tine pe site să nu se mai întoarcă niciodată.

Nu neapărat pentru că a avut o experienţă proastă, ci pentru că, fiind bombardat cu informaţii din toate părţile, creierul lui nu a apucat să te salveze în niciun folder. Pentru el, eşti doar un draft care va fi şters din memorie imediat ce fereastra va fi închisă. Ce e de făcut în cazul ăsta?
tracking-cookies
Remarketingul este procesul prin care le aduci aminte vizitatorilor site-ului tău că exişti, astfel încât să nu rămâi uitat în grămada de site-uri pe care acesta le-a vizitat la viaţa lui.

În primul rând, este important să ştii că nu trebuie să ajungi la toţi vizitatorii tăi deodată, prin aceeaşi strategie. Fiecare categorie de oameni va fi abordată diferit, în funcţie de câte lucruri au aflat despre tine şi în ce stadiu al procesului de cumpărare au ajuns până acum.

Există 2 modalităţi foarte des întâlnite pentru a crea campanii de remarketing:

Folosind codul de remarketing din Google Adwords
Folosind codul de tracking din Google Analytics (pentru a face asta, e nevoie de o modificare în cod şi de conectarea conturilor)

Mai există şi alte tool-uri prin care poţi să ajungi la vizitatorii site-ului tău, dar personal cred că poţi crea campanii foarte eficiente şi prin platformele Google.

Ce mai este important de reţinut? Campaniile de remarketing pornesc doar dacă în lista de remarketing s-au strâns cel puţin 100 de cookie-uri  (pentru campaniile de display) sau 1000 de cookie-uri (pentru campaniile RLSA).  By default, cookie-urile rămân într-o listă de remarketing pentru 30 de zile. În cazul în care vrei să măreşti această perioadă de timp, numărul maxim de zile pe care îl poţi selecta este de 540 (pentru display) şi 180 (pentru RLSA).

Pentru a avea acces la mai multe date, este esenţial să fie setat şi ecommerce tracking-ul.

Mai jos găseşti câteva idei demne de luat în considerare atunci când vrei să îţi optimizezi costul pe conversie din campaniile de remarketing tradiționale. Spun tradiționale deoarece Google a lansat de curând și remarketingul dinamic, un tip de promovare prin care imaginile din banner se schimbă dinamic, în funcție de produsele vizualizate de persoana care ți-a vizitat site-ul.

Idei de liste de remarketing

1. Crearea listelor esenţiale:

– o listă cu toţi vizitatorii site-ului tău. Setează-i perioada de valabilitate maximă de 540 de zile. Astfel, te asiguri că ai undeva stocate toate cookie-urile vizitatorilor tăi. Mai puţin ale celor care şi le-au şters, bineînţeles 🙂

lista_toti_vizitatorii

– o listă cu toţi clienţii care au cumpărat de la tine de pe site. La fel ca şi în cazul listei de mai sus, selectezi perioada de 540 de zile şi adaugi toţi userii care au ajuns pe pagina de finalizare a comenzii (sau userii care au făcut cel puţin o tranzacţie, cu alte cuvinte).

lista_clienti

2. Excluderea traficului care a stat pe site mai puţin de 10 secunde şi a celor cu bounce rate mare. Deşi acest segment probabil nu reprezintă un procent foarte mare din totalul traficului, aceşti oameni nu au fost interesaţi de produsele/serviciile tale, dintr-un motiv sau altul. “Dacă voi nu mă vreţi, eu vă vreau” nu este o atitudine potrivită în acest caz. Cel mai bine e să te concentrezi pe cei care au stat peste 10 secunde pe site şi au vizitat cel puţin 2 pagini, aceştia sunt cei care au mai multe şanse de a converti.

excludere_trafic

3. Smart list – aceasta este o opţiune din Google Analytics apărută în cursul anului trecut. Google Analytics poate genera, pe baza istoricului fiecărui user,  o listă de remarketing în care sunt incluşi vizitatorii site-ului tău cu cele mai multe şanse de a converti. Poţi crea o campanie de Google Adwords specială pentru aceştia, urmând să testezi mai multe tipuri de mesaje şi oferte speciale.

4. Remarketing pentru cei care au abandonat coşul de cumpărături. Fie că doar au vrut să vadă cât costă produsele sau şi-au creat un fel de wishlist, aceşti useri sunt foarte importanţi pentru tine. Dacă ai setat corect obiectivele în Analytics, poţi vedea exact pasul din funnel în care aceşti utilizatori au decis să plece de pe site. Poate sunt prea multe câmpuri de completat sau poate transportul costă prea mult? Pentru a-i convinge să se întoarcă pe site, poţi să le oferi un discount (dacă finalizează comanda) sau le oferi transport gratuit.

adaugare_cos

Aceste setări diferă de la caz la caz, în funcţie de URL-urile fiecărui site în parte.

5. Pentru produsele sau serviciile care au un ciclu de cumpărare constant, trebuie create 2 liste de remarketing. Să luăm ca exemplu un client al unui petshop, care comandă mancare pentru căţei o dată pe lună. Cum segmentezi această categorie de public?

– Creezi o listă cu oamenii care au cumpărat în ultimele 30 de zile şi încă o listă cu cei care au cumpărat în ultimele 60 de zile.
– Faci o campanie prin care te adresezi listei de 60 de zile şi o excluzi pe cea de 30 de zile.

6. Fidelizarea clienţilor existenţi. Pentru a te adresa celor care au cumpărat o singură dată de la tine în ultimele 6 luni, poţi să îi targetezi cu un mesaj prin care le oferi x% discount la a doua comandă. Aşa ar arăta regulile de creare a listei:

fidelizare

Pe lângă oferirea unui incentive pentru a face a doua comandă, se poate folosi un mesaj simplu de mulţumire celor care au făcut o tranzacţie în ultimele 10 zile – Vă mulţumim că aţi ales să fiţi clientul nostru! Cu drag, echipa X. O altă modalitate prin care poţi să îţi impresionezi clienţii este prin afişarea unor mesaje speciale cu ocazia sărbătorilor, fără call-to-action (doar cu logo). Nimic complicat, doar câteva bannere create prin Ad Gallery:

 sarbatori_fericite

Idei de optimizare a campaniilor

7. În cazul în care ai o promoţie care expiră în curând şi vrei ca mesajul tău să ajungă cât mai repede la publicul tău ţintă, una dintre recomandări ar fi să creşti CPC-ul şi să schimbi metoda de livrare a anunţurilor (din Standard în Accelarated). Această setare se face la nivel de campanie, deci toate grupurile din campania respectivă vor suferi această modificare.

8. Alături de bannere, ar trebui să existe şi câte o reclamă text pentru fiecare target în parte. Asta pentru a te asigura că vei avea vizibilitate maximă şi ajungi şi pe site-urile partenerilor AdSense care permit doar reclame text.

9. Testarea mesajelor şi a dimensiunilor de bannere. Poate părea un lucru de bază, dar puţină lume face asta. În cazul în care nu ai timp, poţi să setezi reguli automate astfel încât reclamele să se oprească dacă au un CTR prea mic sau dacă valoarea KPI-ului urmărit de tine nu este satisfăcătoare.

10. Limitarea frecvenţei de afişare a reclamelor – frequency capping. Nu vrei să devii enervant pentru publicul tău, oricât de mult crezi că te-ar ajuta asta.

frequency_capping

11. Orice strategie de remarketing ai folosi, asigură-te că nu targetezi prin campanii diferite acelaşi public, în acelaşi timp. De exemplu, dacă există o campanie pentru cei care au adăugat în coş, aceştia să fie excluşi din campania adresată celor care nu au convertit. Pe lângă faptul că există riscul să îţi măreşti singur costul, userul va primi 2 mesaje diferite şi campania îşi va pierde eficienţa.

Există mult mai multe modalităţi prin care poţi segmenta publicul de pe site astfel încât să creezi mesaje cât mai nişate, dar ideile prezentate mai sus sunt un început bun pentru oricine îşi doreşte să investească timp şi bani în remarketing.

Dacă ai testat deja aceste tipuri de targetări, ce a funcţionat cel mai bine pentru tine?

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>