Odată blog-ul creat, acesta va trebui să aibă conţinut şi nu orice fel de conţinut, ci conţinut original care să aducă ceva în plus faţă de informațiile deja existente pe site-ul advertiserului.

 

Blog-uri unde fiecare blog post nu face decât o trimitere către o campanie de reduceri, eventual cu un banner şi un text scurt de tipul: “Reducere aici…” sau blog post-uri în care sunt copiate informaţii de pe site-urile advertiserilor, nu vor aduce niciodată trafic suficient pentru a genera comisioane în afiliere. De asemenea, aceste blog-uri nu sunt privite bine de advertiseri deoarece îi dezavantajază în faţa motoarelor de căutare.

Google a enunţat într-un articol, regulile de bază pentru ca un blog cu link-uri de afiliere să fie bine indexat în motorul de căutare. Chiar dacă-ţi pasă sau nu de SEO, aceste reguli sunt valoroase pentru orice începător în ale afilierii:

  • Să nu conţină doar texte generate pentru afiliere;

Blog-urile nu sunt magazine on-line iar blog-urile care conţin doar informaţii adăugate pentru a genera vânzări nu vor fi de interes pentru utilizatori.

  • Să aibă un conţinut care să ajute utilizatorul în procesul de cumpărare prin oferirea unor informații suplimentare faţă de informaţia existentă pe site-ul advertiserului.

Un blog bun este un blog care aduce un plus de informaţie. Articole prin care se poate face afiliere sunt: review-uri la un produs sau la mai multe produse, o perspectivă personală asupra unei campanii de reduceri sau anunţul unui nou produs cu un preview aferent. Acest tip de articole pot face furori în afiliere.

  • Site-urile şi produsele promovate prin afiliere să aibă legătură cu specificul blog-ului.

Un blog care are ca scop prezentarea celor mai noi gadget-uri nu ar fi indicat să promoveze fashion feminin. Altfel, dacă ai un blog despre cărţi, cel mai la îndemână ar fi să devii partenerul advertiserilor din industria editorială. 

  • Comunicare constantă şi regulată cu utilizatorii de pe site.

Odată cu utilizatorii vor veni întrebările şi comentariile. Acestea nu trebuie ignorate. Dialogul cu utilizatorii blog-ului tău este crucial pentru a crea o comunitate în jurul blog-ului pe care-l deţii. 

  • Blog-ul trebuie să fie actualizat regulat şi să conţină informaţii noi şi de actualitate pentru domeniul de interes.

Odată utilizatorii veniţi pe blog-ul tău, vor vrea mereu informaţii noi şi de interes legate de specificul blog-ului. Goana după noi subiecte poate deveni un drog, dar calitatea subiectului şi transpunerea lui într-o formă agreabilă pentru utilizatorii blog-ului tău nu trebuie să ocupe un loc secund. 

Aceste reguli trebuie să fie piatra de temelie a oricărui nou blog. Acestea reprezintă cheia spre o afiliere din care atât tu, ca afiliat, cât şi advertiserul sau advertiserii ai cărui partener eşti, veţi avea de câştigat. Pentru tine, deoarece vei depune un efort care se va contoriza pozitiv în viitorul mediu şi scurt şi advertiserul sau advertiserii, pentru că spre ei sunt direcţionaţi utilizatorii cu un real interes faţă de produsul sau produsele vândute.

După cum reiese şi din regulile de bază, blog post-urile sunt coloana de rezistenţă a blog-ului. Acestea trebuie să aibă subiect interesant şi o formă de transpunere cât mai plăcută. Pentru a ajunge la aceste rezultate, orice mic detaliu contează. 

  • Alegerea unui titlu 

Titlul, cele câteva cuvinte de care se loveşte cititorul la începutul unui blog post şi care reprezintă o foarte mică parte din totalul articolului scris, poate face diferenţa dintre un blog post viral şi un blog post care se pierde în arhiva blog-ului tău. 

“Scopul titlului este acela de a-i face pe potenţialii clienţi să citească primul rând al conţinutului creat de tine.”

David Ogilvy – Ogilvy on Advertising 

Indicat ar fi ca iniţial să începi să scrii un blog post cu un titlu care să exprime subiectul de bază, fără a reflecta foarte mult asupra titlului, un working title. După ce articolul este gata, aranjat şi pregătit pentru publicare, întoarce-te la titlu. Acesta se va schimba de la sine odată ce ai terminat de scris articolul. 

Încearcă să găseşti elementul cel mai atractiv şi încearcă să îl enunţi prin comunicarea unui beneficiu pentru cititor sau generând o dezbatere printr-o întrebare. Totuşi, nu pune un titlu derutant sau care să inducă în eroare deoarece cititorul, deşi va fi atras iniţial, va renunţa cu uşurinţă la citirea blog post-ului şi va ştampila blog-ul tău ca fiind unul artificial. 

  • Conţinutul blog post-ului 

Regula de bază pentru textul oricărui blog post este să fie scris corect gramatical. Greşeli gramaticale şi de ortografie pot să te coste foarte mult. Cititorii vor fi reticenţi în a se întoarce pe un blog unde au găsit erori flagrante.

Un blog cu greşeli nu insipiră încredere şi atunci nici informaţia nu poate fi luată de bună. 

Ca orice text, blog post-urile trebuie să aibă o introducere, un cuprins şi o încheiere. 

a. Introducerea

Prima propoziţie şi primul paragraf. După titlu, această bucată de text ajută enorm la captarea şi păstrarea atenţiei cititorilor. O exprimare cât mai simplă şi o expunere atractivă a subiectului tratat în blog post îi va face pe cei interesaţi să continue să citească. 

Pentru ca introducerea să fie cât mai atractivă începe cu o întrebare la care-ţi propui să răspunzi de-a lungul blog post-ului sau începe cu o promisiune pe care ţi-o vei păstra până la finalul blog post-ului. Alternativ, ai putea să deschizi subiectul printr-o analogie sau prin a spune ceva cu totul neaşteptat, dar relevant pentru subiectul tratat. 

Indiferent de modalitate pe care alegi să o foloseşti pentru a începe un blog post, păstrează mereu în minte ideea că un cititor de online îşi poate pierde cu uşurinţă atenţia dacă curiozitatea nu îi este stimulată după primele linii parcurse.

b. Conţinutul 

De-a lungul conţinutului trebuie să oferi ceea ce ai promis în introducere. Este foarte important acest aspect deoarece denotă respect faţă de utilizatorii care citesc blog post-ul scris de tine. 

De-a lungul conţinutului adu-ţi aminte să foloseşti analogii, metafore cât mai sugestive sau poveşti pentru a explica mai bine ceea ce ai de spus. Adăugarea unor citate relevante şi oferirea de exemple aduc, de asemenea, un plus de veridicitate expunerii tale. 

Şi nu în ultimul rând, adăugarea unei opinii personale. Acest aspect este foarte important pentru orice blog post deoarece, în definitiv, cititorii au ales să afle informaţii dintr-un blog şi nu dintr-o enciclopedie. 

c. Încheierea 

În acest punct al blog post-ului, dacă ai reuşit să păstrezi cititorul interesat, este indicat să foloseşti o tactică de fidelizare. Asta pe lângă concluziile pe care trebuie să le expui în orice încheiere. Pentru a-l readuce pe blog, pune întrebări deschise pentru a primii comentarii (la care va trebui să răspunzi negreşit). 

De asemenea, propune-le să îndeplinească o acţiune. Cere-le să dea mai departe blog-ul (pe site-urile de socializare şi nu numai) sau să acceseze oferta sau produsul despre care ai vorbit pentru a-şi forma o impresie şi invită-i să se întoarcă pe blog-ul tău pentru a-şi exprima opinia. 

Sunt câteva indicaţii simple pentru aceste acţiuni pe care le propui:

  1. Fii foarte clar în acţiunea pe care o ceri;
  2. Nu cere prea multe acţiuni şi încearcă să o identifici pe aceea relevantă pentru blog post-ul tău;
  3. Cererea de a acţiona trebuie să aducă un beneficiu şi cititorului iar acesta trebuie expus clar;
  4. Foloseşte toate uneltele disponibile pentru ca acţiunea cerută să fie îndeplinită cât mai uşor;
  5. Nu cere aceeaşi acţiune la fiecare blog post şi nu deveni sâcâitor cu acţiunile cerute; 
  • Paginaţia

Un alt element important pentru ca un blog post să fie atractiv pentru cititor şi cât mai uşor de citit este formatarea textului. 

WordPress şi Blogger te ajută foarte mult cu paginaţia, oferind o spaţiere generoasă şi crescând astfel lizibilitatea. Totuşi, pentru bucăţi mari de text, spaţierea nu este suficientă pentru a genera un text aerisit. 

Pe lângă clasicele elemente de formatare a textului ca bold text sau italic text, ai alte opţiuni oferite atât de WordPress cât şi de Blogger pentru a păstra atenţia cititorului şi a rupe ritmul textului bloc: 

a. Citatul

Poţi folosi funcţia de citat, care modifică substanţial formatarea bucăţii de text, nu doar pentru citatele folosite. Prin această funcţie poti pune în evidenţă o idee pe care urmează să o expui în paragraful următor.

b. Liste numerotate sau cu marcatori

Listele ajută foarte mult la parcurgerea unui text deoarece rezumă şi sedimentează informaţia. Listele pot fi folosite şi pentru a pregăti subiectele pe care urmează să le dezbaţi sau pentru a structura informaţia.

c. Heading-uri

În momentul în care ai un text mai lung, ruperea lui în mai multe idei ajută foarte mult la o lizibilitate eficientă. Pentru a marca fiecare idee, un sub-titlu dat bucăţii de text care tratează ideea în cauză este indicat să exite. Acele subtitluri sunt receptate mult mai bine dacă rup formatul clasic al textului şi pentru acest lucru, cel mai indicat ar fi folosirea heading-urilor.

d. Imaginile

Adăugarea unor imagini poate fi un mare plus pentru orice blog post. Trebuie însă să fii atent pentru că imaginile puse să se încadreze armonios în text. Dacă sunt late, pune-le pe mijloc şi desparte două paragrafe prin imaginea adăugată iar dacă au o lăţime mică punele în stânga textului. 

La fel ca şi în cazul alegerii unei teme, şi în cazul blog post-urilor, primele vor fi de test şi va trebui să-ţi oferi timp pentru a te juca cu, titlurile, modul în care vei scrie şi vei formata textul pentru a obţine o expunere optimă pentru ceea ce vrei să transmiţi. 

Odată ce va apărea conţinut pe blog-ul recent creat vei dori să monetizezi activitatea pe care ai întreprins-o. Săptămâna viitoare voi prezenta principalele metode prin care vei putea face legături între contul tău 2Performant şi proaspătul tău blog, aşa că te aştept aici şi săptămâna viitoare 😉

În această serie de articole au mai fost publicate:

  1. Scurt si la obiect, insa este destinat catre persoanele care se afla la inceput de cariera, ma asteptam la ceva mai avansat. Voi mai urmari cu drag postarile dvs.

    Salutare!

    • Sonata-Lilovan says:

      SALUT!
      Eu am creat un blog… Am trecut prin multe obstacole, unele nici nu țin de WordPress sau experiență, oricum m-am descurcat.
      Ași vrea să știu, dacă ești drăguți să răspunzi:
      1. De ce e foarte greu de trecut de la o rubrică la alta? Are frână?
      2. Dacă ași descărca programe se va bloca blogul?
      3. Paginele pe care le aplic se descarcă apoi greu, adică le văd cititorii gre, mai mic acces, de ce?
      Mersi mult.

      PS. Da, mă critică dacă găsești motiv… Mă voi isprăvi.
      Sonata-Lilovan

  2. Scurt si la obiect, insa este destinat catre persoanele care se afla la inceput de cariera, ma asteptam la ceva mai avansat. Voi mai urmari cu drag postarile dvs.

    Salutare!

  3. Tiberiu Anghelina says:

    Prin aceasta serie de blog post-uri incerc sa ofer un minim de cunostinte pentru un bun start in bloging si in afilierea prin blogging. Pe viitor, avem in plan sa abordam subiecte mai avansate pe acest subiect. In acelasi timp, consider ca informatiile pe care le pot oferi nu pot fi decat o baza buna pentru o constructie care imbina originalitatea, experimentarea si pasiunea. Te astept inapoi pe blog saptamana viitoare.

  4. Tiberiu Anghelina says:

    Prin aceasta serie de blog post-uri incerc sa ofer un minim de cunostinte pentru un bun start in bloging si in afilierea prin blogging. Pe viitor, avem in plan sa abordam subiecte mai avansate pe acest subiect. In acelasi timp, consider ca informatiile pe care le pot oferi nu pot fi decat o baza buna pentru o constructie care imbina originalitatea, experimentarea si pasiunea. Te astept inapoi pe blog saptamana viitoare.

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>